W ubiegłym tygodniu zadzwoniła do nas Czytelniczka:
Chodzi o szczepienia w ogólniaku. Ruszyła teraz loteria, próbowałam się z mężem zalogować, a oboje jesteśmy po drugiej dawce szczepionki.
Czytelniczka próbowała się zarejestrować na loterię poprzez infolinię, ale pani z infolinii powiedziała, że zgłaszająca figuruje jako osoba niezaszczepiona, bo Bolesławiec „nie prowadził elektronicznej rejestracji”. I poradziła Czytelniczce, aby ponownie zadzwoniła do punktu w I LO.
Tam zgłaszającą skierowano ją do koordynatora Zespołu Opieki Zdrowotnej, do którego ostatecznie się nie dodzwoniła. Kobieta komentuje:
Tysiące ludzi tak zostało na lodzie.
ZOZ wyjaśnia:
Jeżeli chodzi o sprawę uczestnictwa w Loterii Narodowego Programu Szczepień, to możemy powiedzieć, że wszystkie dane o osobach zaszczepionych są niezwłocznie wprowadzane do systemu. Z naszej strony spełniamy wszystkie wymagania, aby osoba zaszczepiona figurowała na bieżąco w systemie.
I podkreśla:
W ostatnim czasie dociera do nas sporo informacji o problemach związanych z zapisaniem się do udziału w Loterii Narodowego Programu Szczepień. Wnioskując ze zgłoszeń, możemy powiedzieć, że problemy mają wyłącznie osoby, które korzystają z infolinii, dlatego rekomendujemy korzystanie z Internetowego Konta Pacjenta.
W razie pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 75 738 02 03.