Linia Zebrzydowa–Żagań nie będzie remontowana

Dyskusja dla wiadomości: Linia Zebrzydowa–Żagań nie będzie remontowana.


  • Zorientowany (eJoezb), 2020-04-15 14:39 Cytuj Zgłoś nadużycie

    [spam]

  • Zdzich (dqzMnh), 2020-04-15 22:25 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Dla Dolnoślązaków kluczowy jest południowy odcinek linii 283 pomiędzy Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim. To jest działka dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Niestety, Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

    W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

    "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych."

    Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

    "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów."

    Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.

  • wrocławianin zza Buga (qzK59), 2020-04-16 13:59 Cytuj Zgłoś nadużycie

    [...]

  • Rafał (qzKNB), 2020-04-16 20:53 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Uspokój się człowieku! Usunięto twoje komentarze bo obrażałeś i wyzywałeś inne osoby. Nie widzę powodu, dla którego miano by usuwać wszystkie komentarze. Większość na szczęście jest merytoryczna.

  • Noema (dqzMnf), 2020-04-16 20:55 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie rok temu!)., Karpacza, Kowar, Świeradowa, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!