Jakie gadżety firmowe zabierać na targi?

Jakie gadżety firmowe zabierać na targi?
fot. Orion Targi i konferencje to dla wielu sektorów nadal jedna z najważniejszych form prezentacji firmy, do której organizacje skrupulatnie przygotowują się tygodniami, a nawet miesiącami. Reprezentanci danej firmy również przechodzą proces przygotowania tak, aby podczas samych targów wyprzedzić konkurencję i nawiązać kontakty biznesowe.
istotne.pl prezent

Mimo rozwoju technologii i możliwości przyciągnięcia potencjalnych klientów drogą online lub przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań, na targach swoje zastosowanie znajdują fizyczne gadżety firmowe. Jakiego rodzaju gadżety firmowe warto wyprodukować i wziąć na targi, aby odnieść nie tylko sukces wizerunkowy, ale i biznesowy? O tym poniżej.

Gadżety firmowe na targi

Idealne gadżety reklamowe na targi zazwyczaj zawierają brandowanie danej marki. W ten sposób nie tylko można wyróżnić się spośród innych, podobnych gadżetów, ale i wzmocnić wizerunek i rozpoznawalność własnego brandu.

Od lat popularnością cieszą się takie gadżety reklamowe z nadrukiem jak długopisy czy eleganckie notesy – podkreślają specjaliści od tego rynku  – firma OpenGift. Warto pamiętać, by przy ich produkcji nie przesadzić z liczbą firmowych nadruków czy reklam firmy. Subtelny branding takiego gadżetu w zupełności wystarczy, by zwrócić uwagę na swoją markę. Nie musisz nanosić nadruku na każdą stronę notesu lub każdą stronę kalendarza.

Nieco niedocenianymi gadżetami firmowymi są… wizytówki. Niesłusznie można twierdzić, że to nudny, ale obowiązkowy element, każdych targów. Podobno efektywność targów w niektórych organizacjach nadal liczy się liczbą zebranych wizytówek. Warto zadbać o to, by wizytówki były nie tylko przygotowane w wysokiej jakości, ale i odznaczały się kreatywnością. Ciekawa czcionka, oryginalne wykonanie czy niestandardowy szablon sprawią, że dana wizytówka pozostanie w pamięci “obdarowanego” nawet po zakończeniu wydarzenia lub zgubieniu tego kawałka papieru. 

Nowoczesne gadżety firmowe

Jak wyróżnić się swoimi gadżetami? Postaw na nowoczesność. Coraz częściej, jako gadżety firmowe na targi, widywane są podstawki na telefon, zaślepki na kamerkę internetową czy podkładki pod myszki. Taki gadżet jest niewielki, uniwersalny i z dużą dozą prawdopodobieństwa sięgną po niego potencjalni klienci, którzy mogą wykorzystywać je każdego dnia. Warto zwrócić uwagę na fakt, że gadżet przede wszystkim powinien być funkcjonalny i przydatnym – w innym razie może wylądować w szufladzie klienta (lub w koszu) na wieki, co wiąże się ze stratą punktu styku i możliwego szybkiego kontaktu.

Dopasuj gadżety firmowe do tematu

Jeżeli wybierasz się na poważną konferencję, która skupia samych dyrektorów, śmieszne kubki mogą okazać się strzałem w dziesiątkę (jeżeli ta grupa docelowa ma poczucie humoru i dystans, czego często przed targami nie można wiedzieć) lub, częściej, zupełną katastrofą wizerunkową. Pamiętaj o tym, aby zawsze dobierać takie gadżety firmowe, które pasują do tematyki targów i nie będą lekceważyły powagi sytuacji. Oczywiście, istnieją targi i grupy docelowe, które pokochałyby takie kubki od pierwszego wejrzenia, jednak taki produkt firmowy nie będzie pasował do każdej tematyki.

Odpowiednie gadżety firmowe mogą pomóc Ci w przyciągnięciu potencjalnych klientów i wywarciu dobrego pierwszego wrażenia – a stąd już niedaleka droga do podpisania umowy i negocjacji warunków współpracy. Nie ignoruj tej kwestii – skromny, ale oryginalny i przydatny, gadżet może przynieść Twojej firmie więcej korzyści, niż myślisz. Powodzenia na targach!

tekst zlecony