materiał promocyjny

4 cechy dobrze zaprojektowanego tekstu ulotki

Komputer w biurze
fot. istotne.pl Ulotka to nasza wizytówka do sukcesu. Jej bezpośrednie oddziaływanie na klienta może sprawić, że nasza usługa czy produkt będą lepiej sprzedawalne i przyniosą nam większy zysk. Zatem do projektowania ulotki powinniśmy podejść z największym zaangażowaniem. Wydrukowanie dobrej ulotki to klucz do sukcesu i szansa na zwrócenie na siebie uwagi. Tymczasem wiele z nich jest robionych niespójnie i bez należytej uwagi. Zatem przedstawiamy cztery cechy dobrego tekstu na ulotkę.
istotne.pl 1 drukarnia, miasto legnica

Reklama

Czytelność

Pierwsza kwestia, czyli czytelność to przede wszystkim łatwość w czytaniu. Co składa się na ten aspekt? Przede wszystkim dobrze dobrany krój pisma oraz jego rodzaj, a także właściwe rozmieszczenie tekstu na przestrzeni drukowanej. W przypadku ulotki nie chcemy bowiem osiągnąć tej samej czytelności, co w przypadku tekstu ciągłego. Tam istotną rolę odgrywa jednostajny rytm czytania. Tutaj musimy prowadzić wzrok klienta od informacji ważnej do ważniejszej, jednak nie możemy zaburzać czytelności w sposób zbyt wyraźny, gdyż przyniesie to skutek odwrotny do zamierzonego.

Organizacja

Kwestia nieodłącznie połączona z czytelnością. Żaden tekst nie będzie łatwy w przyswojeniu, jeśli jego organizacja wprowadzi chaos. Nie inaczej jest w przypadku ulotki, która nie ma regularnego układu, ale która powinna wskazywać na właściwy szyk czytania. Każdy element, jaki ma znaleźć się na ulotce musi być umiejscowiony w odpowiednim miejscu i w odpowiedniej kolejności, by podążając za tekstem klient mógł dowiedzieć się tego, co chcemy mu przekazać w sposób jasny i skutecznie zachęcający go do skorzystania z oferty.

Nawigacja

Wiąże się właśnie z organizacją. To prowadzenie wzroku czytelnika po kolejnych częściach całości tekstu, a jednocześnie stopniowanie informacji istotnych i mniej istotnych. Musimy zdecydować się na dość krzykliwym, przyciągającym wzrok nagłówku, jednak nie zapominając tym samym o treści, która w założeniu powinna poprowadzić nasz od mniej ważnych do najważniejszych informacji.

Spójność

Bardzo ważna cecha dobrego tekstu reklamowego. Konsekwencja, z jaką będziemy umieszczać poszczególne elementy musi być widoczna. Nie możemy sobie pozwolić na niezborność stylistyczną czy formalną w zakresie rozmieszczenia tekstu na ulotce. Co więcej, żadna z ulotek nie powinna być niespójna w kroju pisma, z wyjątkiem nagłówka, który ma prawo korzystać z tzw. pisma akcydensowego, stworzonego wprost, by unaoczniać pewne miejsca w tekście i przyciągać wzrok. To tzw. pismo ozdobne, z którego jednak nie powinniśmy korzystać w przypadku pozostałego tekstu.

Tekst na ulotce to nie tylko jego napisanie i zredagowanie, ale także przygotowanie pod kątem druku. Warto poradzić się specjalistów i zwrócić się pomoc, by mieć pewność, że nasza ulotka będzie perfekcyjna pod każdym względem. To, jak wygląda może bowiem zachęcić potencjalnych klientów do bliższego zainteresowania się naszą ofertą.

Reklama