Sezon na kod promocyjny

Sezon na kod promocyjny
fot. legalsport.pl Kody promocyjne są tak naprawdę dostępne przez cały rok – w pewnych okresach jest ich jednak wyjątkowo dużo i wtedy z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Jak dokładnie działają kody rabatowe? Kiedy i gdzie warto ich szukać? Odpowiadamy na te i inne pytania!
istotne.pl gra

Kody promocyjne to nic innego jak ciągi cyfr i/lub liter, niekiedy także określone słowa, które wpisuje się podczas dokonywania zakupów online w odpowiednie pole, najczęściej podczas finalizowania transakcji, tuż przed płatnością. Dzięki nim zyskać można kwotowy lub procentowy rabat na zakupy, czasami darmową dostawę lub produkty w gratisie. – Klient korzysta, bo kod pobiera za darmo i bez żadnych zobowiązań. Dostaje niższą cenę tak po prostu. Może przeglądać strony na bieżąco albo zapisać się do newsletterów, żeby informacje o promocjach przychodziły regularnie. Dobrym pomysłem jest też przed zakupem wpisać w Google nazwę sklepu oraz frazę „kod rabatowy”. Korzyści z takich działań są oczywiste. – pisał w swoim artykule na stronie forbes.pl Wojciech Maroszek.

Kody promocyjne są tak naprawdę dostępne w Internecie na co dzień, ale szczególnie dużo kodów pojawia się w sieci w kilku okresach roku, ważnych z punktu widzenia branży handlowo-usługowej.

Kody promocyjne – kiedy ich szukać?

Zdecydowanie najważniejszym dla handlu i usług okresem jest czas bożonarodzeniowo-noworoczny. Przed Bożym Narodzeniem wydajemy pieniądze zarówno na zakupy spożywcze, jak i prezenty dla najbliższych. Wówczas warto szukać w sieci kodów promocyjnych do sklepów z zabawkami, książkami, płytami CD, perfumerii, ale również różnych usługodawców. Czas po świętach to z kolei wzmożona aktywność sieci odzieżowych i obuwniczych, które chcą opróżnić magazyny z zimowych produktów, przygotowując się do wejścia nowych kolekcji wiosennych. Wówczas w Internecie aż roi się od różnych kodów promocyjnych.

Kolejny coraz ważniejszy dla handlowców okres to Walentynki. Nie ma co kryć – obchodzimy je już masowo, wydając naprawdę spore sumy na osobiste podarunki dla partnerów. Wówczas notuje się spore wzrosty sprzedaży bielizny, perfum, biżuterii, ale również np. wina i czekolady. W lutym warto więc szukać kodów promocyjnych do salonów jubilerskich oraz sklepów bieliźniarskich.

Można też już spotkać kody promocyjne do instytucji finansowych, banków, pożyczek czy kody do grania w zakładach sportowych. Te ostatnie działają praktycznie przez cały rok i  dają możliwość uzyskania darmowych premii na pierwszy kupon internetowy (można je pobrać na tej stronie). Należy jednak pamiętać, aby korzystać z kodów do zakładów oferowanych wyłącznie przez licencjonowanych operatorów (korzystanie ze stron bukmacherów bez ważnej licencji ministerstwa finansów jest zabronione i karalne). Listę legalnych firm można znaleźć na stronie rządowej podatki.gov.pl. Ważne też, aby zdawać sobie sprawę z  ryzyka uzależnienia się od hazardu  – oferowane przez bukmacherów promocje, jak. m.in. wspomniany kod, zwiększają atrakcyjność typowania zakładów, ale jednocześnie nie można zapominać, że należy grać odpowiedzialnie, a w przypadku zauważenia objawów uzależnienia, skontaktować się ze specjalistą leczenia uzależnień.

Inny okres obfitujący w kody promocyjne to letnie wyprzedaże (summer sale), czyli czas właściwie już od początku lipca do końca sierpnia. Tak naprawdę trudno znaleźć wtedy sklepy, które nie kuszą promocjami – taniej można kupić odzież, obuwie, sprzęt rekreacyjny i sportowy, oraz np. akcesoria i przybory szkolne. W tym czasie wyjątkowo łatwo o kody promocyjne – warto więc śledzić np. kilka największych serwisów internetowych wyspecjalizowanych w ich pośrednictwie.

Black Friday (Czarny Piątek) to ostatni piątek listopada, który w Stanach Zjednoczonych oznacza rozpoczęcie sezonu przedświątecznych zakupów. Tradycja ta przyjęła się także w Polsce – tego właśnie dnia w sklepach można kupić towary w promocyjnych, niższych cenach, a miłośnicy rabatów polują m.in. na sprzęty elektroniczne, RTV i AGD. Kody promocyjne pozwalają wówczas oszczędzić przy zakupach internetowych.

(materiał zlecony z redakcji zewnętrznej)