Problem wysokich stawek za ubezpieczenie dotyka zarówno pojazdów kurierskich, jak i taksówek, aut zabytkowymi czy kamperów. Z punktu widzenia ubezpieczyciela sprzedaż standardowej polisy użytkownikom takich pojazdów może wydawać się nieopłacalna – wymagają one częstszych lub bardziej kosztownych napraw. Czy istnieje korzystne i bezpieczne rozwiązanie tego problemu?
Negocjacja stawek
Firmy ubezpieczeniowe bywają skłonne do ustępstw pod pewnymi warunkami. Negocjacja stawek zdaje się stanowić rozsądne wyjście, wymaga jednak bezpośredniego kontaktu z firmą. Aby płacić niższe stawki, należy przede wszystkim udowodnić wieloletnie doświadczenie i bezpieczny styl jazdy floty kurierskiej. Niestety zadanie to bywa trudne.
W lepszej sytuacji są natomiast klienci w krajach Zachodu – istnieje tam bardzo dobrze rozwinięty rynek ubezpieczeń specjalistycznych, m.in dedykowanych kurierom, czyli tzw. courier insurance. Stawki w przypadku dobranej i kompleksowej polisy są znacznie niższe, zaś jakość świadczonych usług nie odbiega od standardowych. Przykładem takiej firmy jest Insurance Factory. Rynek usług ubezpieczeniowych dostosowuje się do pozostałych potrzeb gospodarki – można się zatem spodziewać, że ubezpieczenia specjalistyczne dla pojazdów kurierskich wkrótce będą bardziej rozpowszechnione. Póki co dogodne stawki i oferty wypracowywać należy na drodze negocjacji i poszukiwania optymalnych rozwiązań.
Ubezpieczenia dodatkowe
Poza obowiązkowym OC oraz popularnym AC czy Assistance warto się również zastanowić nad ubezpieczeniami nieobowiązkowymi. Wiążą się one oczywiście z dodatkowymi wydatkami, jednak w przypadku trudnych do przewidzenia sytuacji mogą okazać się niezwykle pomocne. W branży kurierskiej najważniejszym ubezpieczeniem fakultatywnym jest ubezpieczenie ładunku. Ponadto warto również rozważyć ubezpieczenie na wypadek awarii podczas realizacji dostawy – aby zachować ciągłość pracy i uniknąć sporych kosztów.