Jak poprawić pamięć i koncentrację? Niezbędne suplementy i witaminy

Jak poprawić pamięć i koncentrację? Niezbędne suplementy i witaminy
fot. drmax.pl Do prawidłowego funkcjonowania umysłu, wzrostu inteligencji i poprawy koncentracji niezbędna jest odpowiednia dieta, która dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Sprawność umysłu w głównej mierze zależy więc od jedzenia, ruchu i wypoczynku. Czasami nie jest to jednak wystarczające. Sprawdź więc, jak poprawić pamięć i koncentrację.
istotne.pl zdrowie

Jakie czynniki mają wpływ na pamięć i koncentrację?

Największy wpływ na pamięć i koncentrację ma odpowiednia dieta. Składniki, które znajdują się w pokarmie pozwalają prawidłowo działać wszystkim mechanizmom odpowiedzialnym za funkcjonowanie mózgu. Wspomagają produkcję hormonów, enzymów i neuroprzekaźników, które umożliwiają zapamiętywanie informacji czy przesyłanie sygnałów między neuronami.

Mózg nieprzerwanie odbiera, przetwarza i przesyła informacje, jest więc niezwykle energochłonny. Do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje glukozy i tlenu. Bez tych składników obumiera po ok. 15 minutach! Glukoza znajduje się w węglowodanach, które odżywiają organ. Jak poprawić pamięć? Najlepiej spożywać produkty bogate w węglowodany złożone, czyli nasiona, kasze, ziemniaki, ziarna zbóż czy fasolę. Stopniowo uwalniają one cukier do krwi, dzięki temu jest on odpowiednio spożytkowany.

Składniki odżywcze i witaminy na pamięć oraz sprawny umysł

W prawidłowym rozwoju umysłu ważne są także witaminy, szczególnie z grupy B oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Na pamięć i koncentrację wpływają najlepiej:

  • lecytyna – źródło choliny, które umożliwia powstanie neuroprzekaźnika – acetylocholiny. Poprawia pamięć, zapobiega demencji starczej, ograniczeniu zdolności pamięciowej. Znajduje się np. w kiełkach pszenicy i soi,
  • żelazo – nośnik tlenu, który znajduje się w roślinach strączkowych, owocach z pestkami, warzywach liściastych, orzechach. Wpływa na zdolność uczenia się i rozumowania,
  • cynk – wpływa na iloraz inteligencji, znajduje się w niektórych owocach morza i pestkach dyni,
  • potas – odpowiada za dotlenienie mózgu. Znajduje się w owocach, np. bananach, pomarańczach, melonach, awokado czy pomidorach,
  • magnez – niezbędnik podczas produkcji enzymów, które współdziałają z witaminami B1 i B6. Wspomaga przewodzenie impulsów nerwowo-mięśniowych, chroni przed negatywnym wpływem metali ciężkich. Niestety, łatwo wypłukuje się z organizmu po wypiciu kawy i alkoholu,
  • kwas linolowy – odpowiada za wzmocnienie koncentracji, poprawę pamięci, likwiduje apatię. Znajduje się w tłuszczach roślinnych i rybnych,
  • fosfor – wpływa na inteligencję, dodaje siły, poprawia nastrój, wspomaga pamięć. Znajduje się np. w rybach,
  • witaminy z grupy B – to witaminy na pamięć odpowiedzialne za funkcjonowanie układu nerwowego. Poprawia pamięć i koncentrację, niweluje bezsenność. Występuje w zbożach z pełnego przemiału, soi.

Jak poprawić pamięć i koncentrację? Postaw na zdrową dietę. Spożywaj dużą ilość owoców i warzyw, ciemne pieczywo i pełnoziarniste produkty. Dbaj o odpowiednią ilość tłuszczów roślinnych i zwierzęcych, szczególnie rybnych. Pamiętaj o piciu dużej ilości wody mineralnej. Dbaj także o odpowiednią ilość ruchu i wysiłku fizycznego, który dostarcza odpowiednią ilość tlenu do mózgu. Nie zapomnij o regeneracji, czyli wystarczającej ilości snu, podczas którego organizm odpręża się.

Jak poprawić pamięć i siłę umysłu? Odpowiednia suplementacja organizmu

Jeśli pomimo odpowiedniej diety odczuwasz problemy z koncentracją, masz dużo stresu, czekają Cię egzaminy lub inne ważne wydarzenia, sięgnij po suplementy na pamięć i koncentrację, dostępne bez recepty. Wysokiej jakości produkty zawierają składniki, które pozytywnie wpływają na zdolność skupienia się i usprawniają pracę mózgu. Przysłużą się osobom w każdym wieku, zarówno młodszym, jak i starszym.

Tabletki na pamięć i koncentrację są bogate w minerały i witaminy, które wspierają działanie mózgu i poprawiają pamięć. Przed zastosowaniem specyfików warto jednak zrobić badania i sprawdzić, czego konkretnie potrzebuje Twój organizm do sprawnego funkcjonowania. Pamiętaj, zanim sięgniesz po któryś ze specyfików, skonsultuj się najpierw z lekarzem lub farmaceutą.

Ginko-biloba – wspiera umysł

Jednym z ciekawszych preparatów wspomagających prawidłowe działanie umysłu jest miłorząb japoński, zwany również ginko-biloba. To tabletki na pamięć lub preparat w postaci płynnej, który posiada właściwości przeciwutleniające. Wpływa na zmniejszenie uszkodzeń wynikających z procesu starzenia komórek mózgowych. Jak wynika z niektórych badań, ekstrakt z miłorzębu japońskiego uniemożliwia gromadzeniu się białka w mózgach osób, które dotknęła choroba Alzheimera.

Żeń-szeń – recepta na stres

Niezwykle skuteczny jest także żeń-szeń, skierowany do osób uczących się, np. maturzystów lub studentów oraz ludzi pracujących umysłowo. Dobrze sprawdza się w sytuacjach stresowych. Jeśli potrzebujesz dodatkowej dawki energii, możesz sięgnąć po preparaty z kofeiną, która zmniejsza odczuwalność zmęczenia psychicznego, poprawia koncentrację i pamięć.

Podobne działanie wykazują także tabletki na koncentrację z ekstraktem z guarany, która mobilizuje umysł do działania w stanie zwiększonego wysiłku. Pobudza go na ok. 8 godzin. Zawiera cztery razy więcej kofeiny niż kawa! Nie można mieszać go z alkoholem lub kawą.

Olej lniany – dla dobrej pamięci

Warto przyjrzeć się także olejowi lnianemu, który przeznaczony jest dla osób intensywnie uczących się, ale także ludzi starszych, którzy narzekają na problemy z pamięcią. Jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, np. omega-3 i omega-6. Możesz zdecydować się na suplement w postaci płynnej, jako dodatek do pokarmu lub tabletek. Podobnie działa również tran, tłuszcz z wątroby rekina lub dorsza, który wspomaga pracę umysłu i wzmacnia układ odpornościowy. Przyjrzyj się preparatom z lecytyny, która buduje błony komórkowe układu nerwowego, dzięki czemu, oprócz poprawy funkcjonowania mózgu, zmniejsza napięcie nerwowe.

Źródło: https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/apteczka/preparaty-wspomagajace-pamiec-tabletki-na-pamiec-i-koncentracje-tablet-aa-dQTj-5cWr-57GY.html

tekst zlecony