Warto było zobaczyć

Logo gazety „Głos Bolesławca”
fot. Głos Bolesławca Wpis archiwalny – Głos Bolesławca.
istotne.pl 3977 bolesławiec

Reklama

Rolnicy naszej gminy ucze-stniczyli w dniach 2 i 6 października w Międzynarodowych Targach Rolno – Przemysłowych POL-AGRA '92 w Poznaniu.
W zorganizowanych dwóch wyjazdach udział wzięło 78 uczestników, zainteresowanych bezpośrednim zapoznaniem się z nowościami, prezentowanymi na wystawie. Nie sposób zarówno obejrzeć podczas jednodniowej wycieczki wszystkich stoisk, jak i opowiedzieć w krótkiej notatce o wrażeniach z pobytu.
Z reklamowych prospektów dowiedzieliśmy się, że wyroby i usługi oferuje ponad 900 firm krajowych i prawie 800 za granicznych z 29 krajów. Producenci zaprezentowali bardzo bogatą i różnorodną ofertę swoich wyrobów, poczynając od najnowocześniejszych maszyn i sprzętu rolniczego poprzez maszyny do przetwórstwa rolno-spożywczego, żywność, a skończywszy na kolorowej wystawie owoców, warzyw i kwiatów.
Najnowsze rozwiązania konstrukcyjne maszyn rolniczych, głównie kombajnów, ciągników i siewników – niedużych i prostych w obsłudze cieszyły się b. dużym zainteresowaniem przede wszystkim właścicieli średnich gospodarstw rolnych, pracujących dotychczas na sprzęcie przestarzałym technicznie i mocno zużytym.
Wysokie ceny prezentowanych wyrobów powodowały jednak, że poprzestawano na oglądaniu i podziwianiu eksponatów. Nowoczesne w kształcie, estetyczne maszyny do przetwórstwa żywności prezentowano, demonstrując ich pracę, a każde urządzenie zaopatrzone było w opis zastosowania, sposobu obsługi i podstawowe dane techniczne.
W trakcie zwiedzania stoisk ze sprzętem technicznym nie sposób było pominąć swoistej ozdoby targów, jaką stanowiła wystawa płodów rolnych i roślin ozdobnych. Usytuowana w oszklonym dwupoziomowym pawilonie wzbudzała duże zainteresowanie przede wszystkim działkowców, mających możliwość zapoznania się z oryginalnymi odmianami flory i zaopatrzenia się w sadzonki i nasiona unikalnych gatunków roślin.
W tym istnym gąszczu roślin znanych z naszych ogrodów i mieszkań oraz odmian egzotycznych, spotkać można było oryginalne reklamy, przyciągające uwagę zwiedzających (bukiety ślubne, prezentowane przez "młodą panią" w scenerii ogrodowej altanki, wodotryski, mini – sadzawski obsadzone bogatą roślinnością z pływającymi banknotami, wschodnie motywy: japońskie wachlarze i parasolki). Podziwiać można było także makiety, prezentujące pomysłowe rozwiązania w zakresie kształtowania terenów zielonych.

Reklama