materiał promocyjny

Specjalna oferta: Pozycjonowanie sklepu internetowego

reka-laptop-internet
fot. www.sxc.hu (sqback) Wybór branży, ustalenie asortymentu, zakup serwera oraz instalacja platformy sklepu internetowego. To tylko kilka początkowych kroków, niezbędnych by rozpocząć działania e-commerce. Tendencje konsumentów wskazują na wzrost zakupów w internecie, ale rośnie również konkurencja.
istotne.pl 1 internet, sklep, miasto legnica

Reklama

Co zrobić by odnaleźć swoją pozycję na rynku oraz nie stracić jej w przyszłości?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – najważniejsze fakty

Powodzenie przedsięwzięcia jakim jest sklep www uzależnione jest od szeregu czynników. Jednym z nich będzie obecność w wynikach wyszukiwarek. Pozycjonowanie sklepów internetowych może być skuteczniejsze, jeżeli na stronach będą się pojawiały opinie i komentarze użytkowników, a sama treść będzie regularnie aktualizowana. Taka sytuacja będzie powodem kolejnych wizyt robotów wyszukiwarek, badających zawartość serwisu. Ważne jest również zadbanie o meta-tagi i odpowiednie słowa kluczowe. Użytkownicy poszukują zarówno ogólnych informacji o danej grupie artykułów, jak i konkretnych modeli danego produktu.

Innym narzędziem do wygenerowania ruchu w ramach witryny są różnego rodzaju kampanie na portalach społecznościowych. Jeżeli są skutecznie prowadzone, a gwarantem ich powodzenia jest doświadczona agencja interaktywna, efekty będą widoczne gołym okiem.

Nie do pominięcia pozostają kwestie związane z optymalizacją UX (User experience). Uwzględnia ona doświadczenia użytkownika w kontakcie z witryną sklepu, a to przecież z myślą o nim podejmuje się wszystkie te działania. Przyjazny interfejs oraz szybkość działania poszczególnych podstron to tylko niektóre z czynników wpływających na zadowolenie z odwiedzania strony. Na pozycjonowanie sklepów, podobnie jak wszystkich innych rodzajów witryn, ma również wpływ optymalizacja kodu strony, a więc rzeczy niewidocznej gołym okiem, zwłaszcza dla przeciętnego użytkownika.

W budowaniu długotrwałej obecności na rynku oraz w świadomości użytkowników ważnym narzędziem jest content marketing. Polega on na publikowaniu wartościowych treści, powodujących że klienci nie tylko odwiedzą sklep by dokonać transakcji. Będą oni chętnie wracali na związane z nim witryny w celu poszukiwania wiedzy, zgłębiania opisywanych zagadnień itp. Przeczytana w Internecie opinia na forum, recenzja blogera czy artykuł napisany przez specjalistę, mogą być katalizatorem dla podjęcia decyzji zakupowej. Reklama sklepu internetowego jest więc szerokim zagadnieniem.

Opracowanie bogatej strategii działań w tej materii pozwoli na zadowalające efekty i wywoła zazdrość u konkurencji. Jak każda wartościowa rzecz, wymaga ona jednak zainwestowania czasu i pieniędzy. Pozycjonowanie sklepu internetowego najlepiej zlecić wykwalifikowanej agencji, która zajmuje się marketingiem internetowym. Zwykle typowy cennik pozycjonowania sklepu internetowego zawiera szeroki zakres działań.

Pozycjonowanie sklepu – na co jeszcze zwrócić uwagę?

Podobnie jak w przypadku wszystkich innych stron, witryny e-commerce powinny być responsywne. Możliwość obsługi serwisu poprzez urządzenia mobilne jest dziś walutą przetargową. Inną ważną kwestią jest analiza statystyk w zakresie ruchu na stronie, do czego przyda się pomoc agencji interaktywnej. Pozwoli ona na zaplanowanie kolejnych działań, kierując je do konkretnej grupy oraz uwzględniając preferencje użytkowników. Precyzyjne działania są znacznie skuteczniejsze niż „strzelanie na oślep”.

Duże znaczenie ma również wybór platformy, na której będzie działał sklep. Możliwe jest przygotowanie dedykowanego rozwiązania, co wiąże się z wyższymi kosztami. Skorzystanie z dostępnego, gotowego oprogramowania wymaga natomiast umiejętności jego sprawnej obsługi. Warto zwrócić uwagę na to, jakie narzędzia wspierające SEO prezentuje dana aplikacja do prowadzenia sklepu www.

Jak widać, przed osobami rozpoczynającymi swoje działania w biznesie e-commerce stoi wiele wyzwań. Warto pamiętać, że najtrudniejsze są początki. Przy odpowiednich decyzjach, wsparciu doświadczonej agencji marketingu internetowego oraz szerokiej strategii, na pierwsze sukcesy nie trzeba długo czekać.

Reklama