materiał promocyjny

Bolesławiecka ceramika w prestiżowym japońskim czasopiśmie!

Bolesławiecka ceramika w prestiżowym japońskim czasopiśmie!
fot. UM Bolesławiec W ostatnim numerze japońskiego miesięcznika „Fujingaho” ukazał się obszerny artykuł promujący ceramikę bolesławiecką.
istotne.pl 183 ceramika, muzeum ceramiki, japonia, um bolesławiec, janina bany-kozłowska

Reklama

Artykuł zawiera dużo interesujących informacji o mieście, dawnej i współczesnej ceramice, a także praktyczne wskazówki, w jaki sposób można dotrzeć do Bolesławca. Japończycy podkreślają m.in. w swoim tekście – cenioną przez nich bardzo wysoko – polską gościnność, z uznaniem też piszą o polskiej kuchni.

Warto przypomnieć, że miesięcznik „Fujingaho” wydawany jest od ponad 100 lat przez Hearst Corporation. Ekskluzywny magazyn ma charakter lajfstajlowy i prezentuje takie tematy jak: moda, styl, kuchnia, turystyka i sposoby spędzania wolnego czasu.

W Bolesławcu przedstawiciele redakcji „Fujingaho” pracowali w składzie:

  • redaktor – Yumi Matsunaga
  • fotograf – Hiroshi Abe
  • tłumacz – Izumi Fujita.

Ekipa korzystała z atrakcji przygotowanych w ramach Bolesławieckiego Święta Ceramiki: targów ceramiki i miasteczka animacji ceramicznych w Bolesławieckim Ośrodku Kultury – Międzynarodowym Centrum Ceramiki. Japończycy brali również udział w wernisażu wystawy „Magia włoskiej ceramiki. Naczynia z Vietri sul Mare” w Muzeum Ceramiki. Odwiedzili sześć firm ceramicznych, które swoje produkty sprzedają na rynku japońskim: Galię s.c. Ceramikę Użytkową; Ceramikę Millena s.c. Dariusz Sikorski, Wiesława Seneszyn; Ceramikę Bolesławiecką Kalich; Fabrykę Naczyń Kamionkowych „Manufaktura” Sp. J. Smoleński & Zwierz; „Ceramikę Artystyczną” Spółdzielnię Rękodzieła Artystycznego oraz Zakłady Ceramiczne „Bolesławiec”, zapoznając się ze specyfiką produkcji w małych i dużych zakładach ceramicznych.

W każdym z zakładów wykonano zdjęcia charakterystycznych form i dekoracji oraz przeprowadzono wywiady z właścicielami i zarządzającymi firmami. Redakcja odwiedziła również Muzeum Ceramiki, zapoznając się z historią bolesławieckiego rzemiosła. Spotkała się również na specjalnej prezentacji z Janiną Bany-Kozłowską, główną projektantką w Zakładach Ceramicznych „Bolesławiec”, oraz Anną Bober-Tubaj, dyrektorką Muzeum Ceramiki w Bolesławcu.

– Efektem wizyty przedstawicieli redakcji miesięcznika „Fujingaho” jest 18-stronicowy, bogato ilustrowany artykuł o Bolesławcu i ceramice bolesławieckiej w noworocznym wydaniu czasopisma – informuje Anna Bober-Tubaj, szefowa Muzeum Ceramiki i koordynatorka pobytu japońskiej redakcji w Bolesławcu.

Reklama