Artyści Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans wystąpili w bazylice

Koncert Wratislavia Cantans w bazylice w Bolesławcu
fot. Miasto Bolesławiec W barokowych wnętrzach Bolesławieckiej Bazyliki Maryjnej po raz kolejny wystąpili artyści Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego. Tegoroczny temat przewodni MF Wratislavia Cantans brzmi „Niebezpieczne związki”.
istotne.pl 4 wratislavia cantans

Reklama

Temat, jak informują organizatorzy, narodził się przed paru laty, a dziś – ze względu na tragedię w Ukrainie – jego znaczenie nabrało dodatkowego wymiaru. 13 września przed bolesławiecka publicznością koncertowali Jarosław Thiel – dyrygent, Tomáš Král – baryton, Wrocławska Orkiestra Barokowa. Przestrzeń bazyliki wypełniły m.in. dźwięki dzieł operowych Georga Friedricha Händla, Reinharda Keisera czy Attillia Ariostiego.

Koncert „Kings in the North” – to niezapomniana uczta dla melomanów. W programie bogactwo repertuaru kompozytorów epoki baroku: Thomas Arne Uwertura do opery Alfred; Georg Friedrich Händel Tirannia gli diede il regno – aria z opery Rodelinda HWV 19; Johann Helmich Roman Datti pace, alma reale – aria z kantaty Festa musicale; Georg Philip Telemann Chaconne comique z opery Der neumodische Liebhaber Damon, oder Die Satyrn in Arcadien TWV 21:8; Johann David Heinichen Si teme si freme – aria z oratorium La pace di Kamberga S.19; Georg Friedrich Händel Courante z opery Almira HWV 1, Reinhard Keiser Ich muss schweigend von dir gehen – aria z opery Fredegunda; Georg Friedrich Händel Menuet z opery Almira HWV 1; Georg Caspar Schürmann Dich soll der Freiheit Gold bekrönen – aria z opery Ludovicus Pius, oder Ludwig der Fromme; Georg Friedrich Händel Concerto z opery Ottone, re di Germania HWV 15; Attilio Ariosti Questo mar – aria z opery La fede ne’ tradimenti ; Thomas Arne Largo i Con spirito z Ouverture g-moll nr 8 ze zbioru Eight Overtures in 8 Parts, Reinhard Keiser Ach! Nero ist nicht Nero mehr! i Erstaune, sichrer Kreis der Welt – recytatyw i aria z opery Octavia Georg Philip Telemann Intrada z opery Pastorelle en musique; Ihr krachenden Klüfte – aria z opery Der neumodische Liebhaber Damon, oder Die Satyrn in Arcadien TWV 21:8.

Owacje na stojąco – to podziękowanie melomanów i wyraz najwyższego uznania dla artystów za bolesławiecki koncert w ramach 57. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans.

Reklama