materiał promocyjny

Promocje bankowe – co warto wiedzieć?

Bank Santander przy ulicy Bankowej
fot. istotne.pl Oferty bankowe niekiedy mogą wydawać się podejrzane – bank chce płacić za zostanie jego klientem? Okazuje się, że nie jest to żart, a raczej inwestycja, na której każdy zyskuje, placówki nowych klientów, a konsumenci kilka dodatkowych groszy w portfelu. Wzięcie udziału w promocji jest zazwyczaj banalnie proste, dlatego szkoda nie wykorzystać takiej okazji.
istotne.pl 1 pieniądze, bank

Reklama

Gdzie szukać promocji bankowych?

Promocje bankowe to jeden z elementów prowadzonych przez banki kampanii marketingowych, które mają na celu powiększać grono klientów danej instytucji. Tego typu akcje są zazwyczaj nagłaśniane przez sam bank, jednak zwykłemu klientowi ciężko dotrzeć do wszystkich ofert dostępnych na rynku, by móc wybrać najlepszą dla siebie. Z pomocą przychodzą portale pełniące funkcję wyszukiwarek i porównywarek ofert. Gromadzą one aktualne propozycje w jakimś określonym kluczu. Może to dotyczyć kart kredytowych, kont dla firm lub promocji konkretnej instytucji. Za przykład może posłużyć zestawienie dostępne pod adresem https://zgarnijpremie.pl/promocje-santander-banku-polska/, gdzie można znaleźć wszystkie aktualne oferty banku Santander.

Są one kierowane przede wszystkim do osób poszukujących konta osobistego lub rachunku dla firm. W ramach otwarcia konta bank oferuje dodatkowe benefity w postaci gotówki, nagród rzeczowych lub dogodniejszych warunków umowy.

Oferowane narzędzia służą do wygodnego zarządzania finansami z pomocą dodatkowych udogodnień takich jak np. szybkie płatności na telefon, dostęp do aplikacji mobilnej i serwisu internetowego, a także bezpłatne bankomaty.

Osoby zainteresowane mogą także znaleźć na stronie poradniki dotyczące zarządzania finansami i oszczędzania.

Czym są promocje bankowe

Promocja bankowa, jak sama nazwa wskazuje, jest specjalną ofertą przygotowywaną przez instytucje finansowe. Ma na celu wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z instrumentów finansowych takich jak konto oszczędnościowe, lokata, karta kredytowa czy pożyczka.

Dodatkowo w celu zwiększenia szans na wybór oferty, banki w ramach promocji dołączają do oferty nagrody. W przypadku kont osobistych i firmowych zazwyczaj są to pieniądze, które klient otrzymuje po spełnieniu warunków określonych w umowie. Najczęściej nie są one trudne do spełnienia i wiążą się z:

  • wykonywaniem operacji kartą płatniczą;
  • utrzymywaniem określonego salda na koncie;
  • regularnymi wpływami środków na ROR.

W wyniku spełnienia wymogów w wyznaczonym czasie, do klienta trafia obiecana nagroda. Niekiedy zdarza się, że przy większej ilości warunków wypłata jest podzielona i np. za jedno wykonane polecenie można otrzymać tylko część puli. Dopiero spełnienie wszystkich wymagań gwarantuje otrzymanie pełni obiecanych środków.

Wiele osób, natykając się na promocje bankowe, wzbrania się przed wzięciem udziału z obawy przed oszustwem. Nie ma się jednak czego bać – instytucje finansowe takie jak banki to, ze względu na pełnioną funkcję, jednostki zaufania publicznego. Jednym z ich głównych zadań jest bezpieczne przechowywanie pieniędzy obywateli, którzy powierzają placówkom swoje majątki, wypłaty i oszczędności. Jakiekolwiek uchybienie w kwestii bezpieczeństwa i naruszenie zaufania konsumentów wiązałoby się z ogromnymi konsekwencjami dla oddziału. Zacząłby tracić klientów, a przez to kapitał, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania banku. Z tego powodu można śmiało korzystać z ofert, bez obaw o oszustwo. Dla większej pewności warto wybierać promocje w tych miejscach, które są dobrze znane.

Rodzaje promocji bankowych

Najczęściej spotykanymi promocjami są te dotyczące:

  • kont osobistych;
  • kont firmowych;
  • instrumentów kredytowych;
  • lokat.

Drugi podział dotyczy tego, jakiego rodzaju nagrody mogą otrzymać konsumenci. Banki najczęściej proponują:

  • nagrody pieniężne – kwoty rozpoczynają się od 100 zł i mogą osiągać nawet kilka tysięcy (w przypadku kont firmowych);
  • nagrody rzeczowe – mała elektronika (smartwatch, tablet), bony, zniżki, dostęp do usług subskrypcyjnych;
  • korzystne warunki umowy – np. darmowe prowadzenie konta, bezpłatna karta płatnicza, umowa na terminal.

Dodatkowo warto również wspomnieć o systemie poleceń wielu banków, który polega na zapraszaniu nowych klientów w celu założenia ROR-u. Biorąc udział w tego rodzaju promocji, otwarcie konta wiąże się z nagrodą pieniężną zarówno dla osoby polecającej, jak i zakładającej nowe konto.

Kto może wziąć udział w promocji?

Aby przystąpić do promocji bankowej, należy spełnić warunki ustalone w regulaminie. Główny z nich dotyczy tego, że aby otrzymać nagrody, należy być nowym klientem banku lub być po zakończonym okresie karencji. W niektórych placówkach czas ten może się wahać od roku do 2 lat. W innym wypadku założenie konta nie pozwoli na skorzystanie z promocji. Zazwyczaj zapis o nowych klientach dotyczy zarówno kont osobistych, jak i kont firmowych

Kolejnym wyznacznikiem może być wiek. Większość promocji dotyczy osób pełnoletnich. Przygotowane oferty na konta firmowe i osobiste kierowane są do wszystkich osób fizycznych.

Nie ma ograniczeń związanych np. z kontami posiadanymi w innych bankach. W Polsce dopuszczalne jest bycie właścicielem dowolnej liczby ROR-ów.

Jak wziąć udział w promocji bankowej?

Gdy trafi się na interesującą ofertę i spełnia się wskazane warunki, można przejść do formularza rejestracyjnego w celu założenia konta. Cały proces można przeprowadzić przez internet. Po złożeniu wniosku konieczne jest podpisanie umowy. Niektóre banki wymagają skanu dowodu osobistego lub przelewu z innego banku w celu potwierdzenia tożsamości.

Można też wybrać się do najbliższego oddziału i tam podpisać umowę. Warto wtedy zwrócić uwagę na to, aby umowa została podpisana w ramach wniosku złożonego internetowo. W przeciwnym razie premia może trafić do pracownika placówki. Umowę można także zamówić kurierem. Po jej dostarczeniu sprawdza on dowód osobisty, daje czas na przeczytanie i podpisanie dokumentu, a następnie przy kliencie zakleja kopertę i zawozi umowę do najbliższej placówki.

Reklama