materiał promocyjny

Jak działa reklama na LinkedIn i jakie są z niej korzyści?

Smartfon z LinkedIn
fot. souvik-banerjee-jlj_nbvlddo-unsplash Im więcej kanałów komunikacji internetowej będzie promować twój biznes, tym dla niego lepiej. Możliwość skutecznej reklamy daje firmom również LinkedIn – wykorzystaj ten fakt i zacznij docierać do jeszcze większej liczby klientów niż do tej pory. Zanim jednak zaplanujesz kampanię reklamową na tym portalu, dowiedz się więcej o jej specyfice. Oto, co koniecznie musisz wiedzieć o reklamie na LinkedIn!
istotne.pl 183 reklama

Reklama

Reklama na LinkedIn – od czego zacząć?

Jeśli chcesz, aby reklama Twojej marki wyświetlała się użytkownikom LinkedIn, w pierwszej kolejności musisz założyć konto reklamodawcy. Kiedy już udzielisz odpowiednich zgód i zaakceptujesz regulamin, będziesz móc przystąpić do tworzenia kampanii reklamowej.

Jako reklamodawca musisz wskazać, jaki jest twój cel. Możesz zaplanować, że kampania na LinkedIn ma skutkować większymi:

  • konwersją na stronie,
  • zainteresowaniem marką;
  • świadomością marką.

Kolejnym etapem będzie wybranie odbiorców, którym wyświetli się Twoja reklama. Scharakteryzuj grupę docelową, zaznaczając konkretne opcje. Wskaż do osób w jakim wieku, z jakim wykształceniem i czym zajmującym się zawodowo zostanie zaprezentowana reklama Twojej marki. Zdecyduj też, czy kampania reklamowa jest skierowana do osób mieszkających w konkretnym województwie, mieście.

Format reklamy na LinkedIn

Atutem tego portalu jest to, że możesz wybrać reklamę w jednym z kilku formatów. Tym samym dopasujesz kampanię do specyfiki swojej oferty, a także do swojego budżetu. Na LinkedIn możesz zamieszczać:

  • reklamy tekstowe – z linkiem do twojej strony lub do twojego profilu na LinkedIn. Są one stosunkowo mało widoczne, a przez to nie imponują skutecznością;
  • reklamy natywne – są one wyświetlane w news feed, dlatego szansa, że użytkownik portalu trafi na jedną z nich i ją kliknie jest większa niż w przypadku najprostszej reklamy tekstowej;
  • reklamy z pojedynczym zdjęciem;
  • karuzelę reklam graficznych – to kilka zdjęć, które można przesuwać. Dzięki temu masz szansę przedstawić większy wycinek swojej oferty;
  • reklama wideo – może ona trwać do 3,5 minuty i zawierać przycisk CTA, który będzie przenosił Internautę na przypisaną do niej stronę;
  • reklamy dynamiczne – pomagają one zbudować świadomość marki, poinformować o prowadzanej rekrutacji. Zawierają one odnośniki do profilów na LinkedIn oraz do stron zewnętrznych.

Jakie zalety ma reklama na LinkedIn?

Kampania na LinkedIn może być bardzo skuteczna ze względu na:

  • możliwość jej precyzyjnego targowania – to Ty dokładnie określasz, którym z użytkowników portalu będą wyświetlać się twoje reklamy;
  • specyfikę tego portalu – są w nim zarejestrowane osoby, które mają wpływ na decyzje zakupowe w firmach, które szukają kontaktów biznesowych;
  • możliwość wyboru formatu reklamy w zależności od specyfiki samej marki i budżetu firmy.

Reklama na LinkedIn może przynosić jeszcze lepsze efekty, jeżeli stworzeniem kampanii, jej strategii zajmie się agencja marketingowa. W ten sposób można nie tylko zyskać nowych klientów, ale też cenne kontakty biznesowe, zwiększyć świadomość marki, zbudować jej wizerunek.

Reklama