Reklama na LinkedIn – od czego zacząć?
Jeśli chcesz, aby reklama Twojej marki wyświetlała się użytkownikom LinkedIn, w pierwszej kolejności musisz założyć konto reklamodawcy. Kiedy już udzielisz odpowiednich zgód i zaakceptujesz regulamin, będziesz móc przystąpić do tworzenia kampanii reklamowej.
Jako reklamodawca musisz wskazać, jaki jest twój cel. Możesz zaplanować, że kampania na LinkedIn ma skutkować większymi:
- konwersją na stronie,
- zainteresowaniem marką;
- świadomością marką.
Kolejnym etapem będzie wybranie odbiorców, którym wyświetli się Twoja reklama. Scharakteryzuj grupę docelową, zaznaczając konkretne opcje. Wskaż do osób w jakim wieku, z jakim wykształceniem i czym zajmującym się zawodowo zostanie zaprezentowana reklama Twojej marki. Zdecyduj też, czy kampania reklamowa jest skierowana do osób mieszkających w konkretnym województwie, mieście.
Format reklamy na LinkedIn
Atutem tego portalu jest to, że możesz wybrać reklamę w jednym z kilku formatów. Tym samym dopasujesz kampanię do specyfiki swojej oferty, a także do swojego budżetu. Na LinkedIn możesz zamieszczać:
- reklamy tekstowe – z linkiem do twojej strony lub do twojego profilu na LinkedIn. Są one stosunkowo mało widoczne, a przez to nie imponują skutecznością;
- reklamy natywne – są one wyświetlane w news feed, dlatego szansa, że użytkownik portalu trafi na jedną z nich i ją kliknie jest większa niż w przypadku najprostszej reklamy tekstowej;
- reklamy z pojedynczym zdjęciem;
- karuzelę reklam graficznych – to kilka zdjęć, które można przesuwać. Dzięki temu masz szansę przedstawić większy wycinek swojej oferty;
- reklama wideo – może ona trwać do 3,5 minuty i zawierać przycisk CTA, który będzie przenosił Internautę na przypisaną do niej stronę;
- reklamy dynamiczne – pomagają one zbudować świadomość marki, poinformować o prowadzanej rekrutacji. Zawierają one odnośniki do profilów na LinkedIn oraz do stron zewnętrznych.
Jakie zalety ma reklama na LinkedIn?
Kampania na LinkedIn może być bardzo skuteczna ze względu na:
- możliwość jej precyzyjnego targowania – to Ty dokładnie określasz, którym z użytkowników portalu będą wyświetlać się twoje reklamy;
- specyfikę tego portalu – są w nim zarejestrowane osoby, które mają wpływ na decyzje zakupowe w firmach, które szukają kontaktów biznesowych;
- możliwość wyboru formatu reklamy w zależności od specyfiki samej marki i budżetu firmy.
Reklama na LinkedIn może przynosić jeszcze lepsze efekty, jeżeli stworzeniem kampanii, jej strategii zajmie się agencja marketingowa. W ten sposób można nie tylko zyskać nowych klientów, ale też cenne kontakty biznesowe, zwiększyć świadomość marki, zbudować jej wizerunek.