Uwaga na nieuczciwe konkursy SMS-owe

Telefon komórkowy
fot. freeimages.com (DragonTash) Sprawą zajął się już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, stwierdzając, że praktyka ta jest niezgodna z prawem. Wśród wprowadzonych w błąd jest m.in. mieszkanka Lubina.
istotne.pl 0 oszustwo, uokik, powiatowy rzecznik konsumentów, miasto lubin

Reklama

– Dostaję systematycznie SMS-y, że wygrałam albo samochód, albo jakiś prezent dla mojego dziecka. I żeby móc odebrać nagrodę wystarczy, że wyślę SMS-a zwrotnego. Kiedyś dałam się na to nabrać i okazało się, że wcale nic nie wygrałam, a jedynie weszłam do jakiejś gry. Za SMS-a musiałam zapłacić i w zamian za to dostaję ich teraz trzy razy tyle co kiedyś. Wygrywam samochody i inne drogie gadżety średnio raz w miesiącu – mówi jedna z wprowadzonych w błąd mieszkanek Lubina.

– Informowanie konsumentów o tym, że po wysłaniu SMS-a odbiorą nagrodę, podczas gdy w rzeczywistości gwarantowany jest tylko udział w jej losowaniu, jest praktyką niedozwoloną. Nie można w ten sposób wprowadzać konsumenta w błąd. Firmy, które wysyłają SMS-y z różnymi konkursami czy loteriami, mają obowiązek rzetelnie informować o zasadach danego konkursu – mówi Wiesława Sulima, powiatowa rzeczniczka konsumentów.

Sprawą SMS-ów zajął się już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, stwierdzając, że praktyka ta jest niezgodna z prawem. Zdaniem UOKiK, firma wysyłająca tego typu SMS-y sugeruje, że konsument już wygrał nagrodę, co jest nieprawdą, i wprowadza go w błąd. Sąd zgodził się ze stanowiskiem UOKiK, a na jedną z takich firm została już nałożona kara pieniężna.

– Zanim odeślemy często kosztownego SMS-a zwrotnego, żeby móc odebrać rzekomą nagrodę, zastanówmy się, czy w ogóle braliśmy udział w jakimś konkursie. Takie SMS-y to nie żadna wygrana, lecz jedynie nieuczciwa i agresywna praktyka rynkowa – dodaje Wiesława Sulima.

Powiat Lubiński/ii

Reklama