Serwis IstotneInformacje.pl przeprowadził dwutygodniowy sondaż, w którym poprosił Czytelników o ocenę pomysłu na promocję miasta „pocztą pantoflową”. Zdaniem Agnieszki Gergont, sposób ten jest bardzo skuteczny.
W sondzie oddano 587 głosów. 91% głosujących stwierdziło, że tego typu promocja jest głupia. 6% uznało, że to świetny pomysł, a 3% uczestników sondy nie miało na ten temat zdania.
Poproszony o komentarz Mateusz Zmyślony z Grupy Eskadra, jednej z najbardziej znanych agencji reklamowych w Polsce, napisał: „Poczta pantoflowa (w wersji nieprzypadkowej, profesjonalnej, zwana „WoM”, od angielskiego „Word of Mouth”) to bardzo trudna technika marketingowa. Zastosowana poprawnie, jest niezwykle skuteczna”. I dodał: „Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę poziom, z którego pracę nad swoim wizerunkiem zaczyna większość polskich miast – myślę, że rozsądniej jest zająć się najpierw podstawami, takimi jak tworzenie strategii marketingowych, kreowanie porządnych, klasycznych narzędzi reklamowych i PR, a potem dopiero stopniowo uzupełniać arsenał komunikacyjny miasta o nowe, bardziej wyrafinowane techniki”.
Ekspert zauważył, że istnieją liczne miasta, które korzystają z bardzo skutecznego WoM. Ma on jednak najczęściej solidne podstawy: „fajne miejsce – fajni ludzie – fajne opinie”. Czy tak jest w przypadku Bolesławca?
(informacja ii)