Różnorodność, otwartość, niesamowite historie – Motywem przewodnim filmów reklamujących Dolny Sląsk jest dialog mieszkańców i turystów. Samoloty z papieru, które wyrzucane są w wideo przez bohaterów to symbol wiadomości, które łączą.
Dolny Śląsk ma najwięcej zabytków w Polsce, niesamowite zamki i pałace, malownicze uzdrowiska, góry, szlaki rowerowe i piesze, piękne parki narodowe oraz rezerwaty, stawy, doliny rzek, klimatyczne miasta i szeroką ofertę kulturalną. Całość okraszona trudną i arcyciekawą historią, którą z pasją wciąż odkrywają odwiedzający nasz region.
Festiwal Filmowy Amorgos już po raz piętnasty zgromadził twórców, artystów i promotorów turystyki z całego świata, dając uczestnikom szansę na wymianę doświadczeń i poznanie trendów z różnych zakątków globu. W tym roku podczas jego trwa zaprezentowano 119 filmów z 45 krajów. Z tego 27 filmów z 15 różnych krajów zostało docenionych i nagrodzonych. Wśród nich Polskę reprezentował film promujący właśnie nasz region – stworzony dla Samorządu Województwa Dolnośląskiego przez producenta Tomasza Kempskiego i firmę By People we współpracy z Wydziałem Promocji Województwa. Reżyserem spotu jest Michał Radziejewski. W kreacji zastosowano nowoczesne techniki filmowe oraz komputerowe. Ekipa przemierzyła 2000 km na terenie Dolnego Śląska, by pokazać niesamowity charakter regionu. Spot powstał w pięciu językach i kilku wersjach.
Nagroda to dla Dolnego Śląska wspaniała okazja, by zainspirować podróżników z różnych części globu do odkrycia niezwykłych miejsc w Polsce i na Dolnym Śląsku. Sukces filmu promującego nasz region nie byłby możliwy bez zaangażowania mieszkańców, instytucji i pasjonatów Dolnego Śląska. Motywem przewodnim filmu są bowiem wiadomości łączące turystów i mieszkańców, otwartość lokalnej społeczności oraz poczucie, że na Dolnym Śląsku każdy znajdzie swoje miejsce.