Zgodnie z obowiązującymi przepisami na obiektach inżynierskich montowane są – wyższe od zwykłych – bariery zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu oraz przed upadkiem człowieka z wysokości. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad:
Bariera ochronna montowana w ciągu dróg krajowych ma najczęściej wysokość 75 cm. Natomiast na obiektach inżynierskich jej wysokość wynosi 110 cm. GDDKiA dodatkowo wykonuje z siatki stalowej zabezpieczenia przestrzeni pomiędzy sąsiednimi pomostami przęseł obiektów mostowych.
Drogowcy podkreślają:
Proces zabezpieczenia prześwitów rozpoczęliśmy od montażu tabliczek ostrzegających przed ryzykiem upadku z wysokości.
Docelowo na drogach krajowych województwa dolnośląskiego ma zostać zabezpieczonych 146 obiektów (o łącznej długości ok. 12 km). W 2021 roku zarządca zamontował siatki na 25 obiektach, m.in. na drodze ekspresowej S8 czy autostradzie A4.
I dodają:
Pozostałe prześwity pomiędzy obiektami inżynierskimi, które znajdują się m.in. na drodze ekspresowej S5 czy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, będziemy sukcesywnie zabezpieczać do 2023 roku.