Jak informuje wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
Spotkania zaplanowane zostały w 21 gminach, przez które przebiegają warianty tras A4 i S5 opracowywane w ramach Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).
Kiedy odbędą się spotkania dotyczące wariantów przebiegu A4 i S5?
Terminy spotkań wyznaczone zostały w okresach od 10 do 28 stycznia oraz od 14 do 28 lutego 2022 roku (z wyłączeniem ferii szkolnych w województwie dolnośląskim).
Obejmują następujące lokalizacje: Krotoszyce, Legnica, Legnickie Pole, Wądroże Wielkie, Udanin, Kostomłoty, Kąty Wrocławskie, Mietków, Żarów, Kobierzyce, Żórawina, Wrocław, Sobótka, Jordanów Śląski, Marcinowice, Świdnica, Jaworzyna Śląska, Świebodzice, Strzegom, Dobromierz oraz Bolków.
Organizatorzy: – Podczas spotkań projektanci zaprezentują proponowane warianty przebiegu tras A4 i S5 oraz będą odpowiadać na pytania społeczeństwa. Zarówno w czasie spotkań, jak i po ich zakończeniu każdy będzie mógł zgłosić swoje propozycje i przekazać ewentualne uwagi lub sugestie na specjalnym formularzu.
Materiały informacyjne dotyczące przedsięwzięcia będą dostępne na stronie: https://a4-s5-stesr.pl/. Ankiety będzie można składać w ciągu 14 dni od dnia spotkania informacyjnego:
- dla drogi ekspresowej S5 pocztą na adres:
Multiconsult Polska Sp. z o.o.
Biuro we Wrocławiu
ul. Zelwerowicza 20
53-676 Wrocław.
Lub mailowo: [email protected]; - dla autostrady A4 pocztą na adres:
IVIA S.A
al. W. Roździeńskiego 91
40-203 Katowice.
Lub mailowo: [email protected].
Jakie są cele inwestycji?
Drogowcy:
Najważniejszym celem inwestycji jest rozbudowa autostrady A4 do drogi dwujezdniowej, trzypasowej oraz budowa dwujezdniowej, dwupasowej drogi ekspresowej S5.
I zapewniają: – Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo na sieci dróg.
Mało tego, w zamierzeniu inwestora dostępność transportowa terenu Dolnego Śląska ma generować zwiększenie inwestycji gospodarczych na tym obszarze, a co a tym idzie – zostanie zapewniona spójność gospodarcza i terytorialna makroregionu. Zintensyfikuje się rozwój sieci usługowej o charakterze transportowo-spedycyjno-logistycznym. Zwiększy się mobilność mieszkańców, a przez to dojdzie do zwiększenia rozwoju różnych form turystyki. Zmniejszy się natężenia ruchu na istniejących drogach krajowych i autostradzie poprzez przejęcie ruchu tranzytowego, co wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców w regionie. Natomiast aktywność gospodarcza rejonu spowoduje powstanie nowych miejsc pracy oraz rozwój istniejących Specjalnych Stref Ekonomicznych.