materiał promocyjny

Najlepszy moment na przeprowadzenie audytu SEO

Komputer w biurze
fot. istotne.pl Planowanie strategii SEO nie jest prostym zadaniem, zwłaszcza dla osób rozpoczynających prowadzenie biznesu online. Przed wdrożeniem pomysłów należy przeanalizować stronę internetową pod kątem jej funkcjonalności.
istotne.pl 1 internet, pozycjonowanie

Reklama

Dogłębny przegląd wszystkich zawartych na niej elementów pomoże w eliminacji pojawiających się błędów. Czym jest audyt SEO dla e-biznesu? Jakie są jego rodzaje? Na te pytania odpowiadamy w dalszej części artykułu.

Wprowadzenie do audytu SEO

Audyt SEO to czynności służące ocenie witryny internetowej pod kątem jej możliwych modyfikacji celem zwiększenia ekspozycji w wynikach Google. Zazwyczaj weryfikacją zajmuje się zespół ekspertów, którzy dążą do zwiększenia widoczności witryny internetowej w wynikach SERP. Agencja SEO używa narzędzi i wykorzystuje różne dane, aby usprawnić bądź zweryfikować błędy pojawiające się na stronie. Następnie sporządzany jest raport, który stanowi podstawę przy pracy programistów, copywriterów i innych osób odpowiedzialnych za efektywną optymalizację pod kątem wyników SERP.

Dla przedsiębiorców audyt SEO ma duże znaczenie, ponieważ po jego przeprowadzeniu mają wiedzę na temat koniecznych modyfikacji oraz tego, w jaki sposób osiągnąć cel. Punktem kulminacyjnym każdej optymalizacji jest wyświetlanie witryny na jak najwyższej pozycji w rankingu Google.

Cele analizy strony WWW

Bez względu na rodzaj witryny, charakter branży czy wykonawcę, zakładane cele audytu są do siebie bardzo zbliżone. Należą do nich m.in. analiza ważnych z perspektywy SEO elementów na konkretnej witrynie, ocena oraz sprecyzowanie wszystkich zalet i wad wynikających z optymalizacji strony, przedstawienie wskazówek, które korzystnie wpłyną na pozycjonowanie stron, a także wykrycie trudności pojawiających się w toku dostosowania serwisu do wymogów Google.

Samo sporządzenie raportu nie stanowi rozwiązania palących problemów. Właściwie to najlepiej założyć, że jest on gotową listą zadań, niezbędną do dalszej pracy nad SEO. Algorytmy coraz większą uwagę zwracają na to, aby strona była przyjazna dla odbiorcy i odznaczała się intuicyjną nawigacją. Przeprowadzenie audytu umożliwia wdrożenie koniecznych zmian celem usprawnienia jej działania w dostosowaniu się do preferencji potencjalnego klienta.

Klasyfikacja audytów SEO

Czy wiesz, że nie istnieje jeden rodzaj audytu? Właściwie można wyodrębnić ich kilka. Do grona najbardziej znanych zaliczymy: audyt manualny, automatyczny oraz manualno-automatyczny. Pierwszy z nich jest najbardziej wymagający i często kosztowny, ale zawiera szczegółowe informacje. W przypadku analizy automatycznej działanie jest usprawnione za sprawą wielu narzędzi. Weryfikacji poddawane są parametry techniczne witryny, jednak brak “pierwiastka ludzkiego” nie wzbudza wystarczającego zaufania. Ostatni to mieszanka audytu manualnego z automatycznym. To najskuteczniejszy sposób na sprawdzenie wszystkich elementów w witrynie.

Pozycjonowanie to kompleksowy proces, jednak bez odpowiedniego planu nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Wiele agencji SEO, w tym Grupa iCEA, proponuje rozwiązania korzystnie wpływające na funkcjonalność stron WWW. Nie bądź bierny, zwiększ swoją widoczność w wynikach SERP i postaw na sprawdzone rozwiązania.

Reklama