Jeśli zauważyłeś, że z silnikiem jest coś nie tak, zapoznaj się z dziewięcioma częstymi usterkami tej części w samochodzie. Nie wszystkie problemy z silnikiem są poważne i można je stosunkowo szybko naprawić, ale wszystkie mogą powodować awarie silnika i, w najgorszym przypadku, wymagają zupełnie nowego podzespołu, co oczywiście jest bardzo drogie i nierzadko po prosty nieopłacalne/
Słabe smarowanie
Absolutnie niezbędne jest, aby silnik otrzymał wystarczającą ilość oleju między ruchomymi częściami. Brak smarowania spowoduje niepotrzebne tarcie wewnątrz silnika, co prowadzi do przegrzania, a co gorsza, zacierania się silnika. Upewnij się, że Twój pojazd jest okresowo serwisowany, co obejmuje regularną wymianę oleju w celu utrzymania ilości na odpowiednim poziomie.
Awaria pompy olejowej
Awaria pompy olejowej jest niezwykle poważna dla żywotności każdego silnika. Awaria pompy olejowej prawie na pewno pozbawi silnik niezbędnego smarowania. Zawsze upewnij się, że olej silnikowy, którego używasz w silniku, ma rzeczywistą lepkość, dzięki czemu jest wystarczająco lekki, aby szybko przepływał przez pompę.
Osady olejowe i gruz
Starszy, brudny olej ma skłonność do pozostawiania osadów i zanieczyszczeń na elementach silnika, takich jak zawory dolotowe i świece zapłonowe, nie wspominając o komorach spalania. W ramach okresowego serwisu w lokalnym warsztacie będą oni regularnie czyścić filtry oleju silnika, aby uniknąć osadzania się zanieczyszczeń w łożyskach pojazdu.
Pamiętaj, samochód z zepsutym silnikiem można szybko sprzedać w uznanym skupie aut używanych.
Nieodpowiednie sprężenie paliwa i powietrza
Słabe sprężenie paliwa i powietrza w silniku samochodowym to recepta na katastrofę. Najczęstszymi przyczynami słabego spalania w silniku są pęknięte uszczelki zaworów, dziury w cylindrach i nadmiernie zużyte pierścienie tłokowe, które wymuszają wyciek powietrza.
Wyciekający płyn chłodzący silnik
Jedną z łatwiejszych do zdiagnozowania usterek silnika jest wyciek płynu chłodzącego. Jeżeli poziom płynu chłodzącego w silniku jest ciągle niski po jego uzupełnieniu, jest to pewny sygnał, że w układzie chłodzenia wystąpiła usterka. Płyn chłodzący powinien być wolny od zanieczyszczeń i osadów, aby przez cały czas utrzymywać bezpieczną temperaturę pracy silnika.
Zablokowane chłodnice silnika
Stary płyn chłodzący silnik, który przez długi czas nie był utrzymywany w czystości, może spowodować wypełnienie chłodnic silnika niechcianymi osadami i osadami. To kolejna częsta przyczyna przegrzewania się silników. Staraj się unikać używania twardej wody jako chłodziwa, ponieważ z biegiem czasu istnieje ryzyko korozji grzejników z powodu kamienia.
Przestarzałe świece zapłonowe
Ten problem jest szczególnie powszechny w starszych pojazdach. Świece zapłonowe są przeznaczone do zapalania sprężonego paliwa w silniku Twojego samochodu. Przestarzała świeca zapłonowa powoduje słaby zapłon i może zatrzymać silni. To kolejna kwestia, która powoduje nieefektywną oszczędność paliwa i może również spowodować poważne, długotrwałe uszkodzenie silnika.
W przypadku, gdy Twój silnik jest zbyt uszkodzony i osiągnął kres swojej żywotności, być może czas na zmianę samochodu. Ten starszy możesz próbować sprzedać komuś, kto będzie chciał go naprawić i sprzedać, możesz też skorzystać z legalnej autokasacji, które jest jedynym zgodnym z prawem procesem wycofywania pojazdów z ruchu drogowego.