Czytelniczka opisała nam swój kontakt z oszustami:
Wystawiłam ogłoszenie, kilka minut później dostałam dwie wiadomości przez WhatsApp. Jedna osoba zapytała o szczegóły mojej oferty, drugiej pasowało wszystko, zero negocjacji, zero pytań. Zapytała tylko, czy odbiór krzeseł może być przez kuriera. Zgodziłam się na kuriera i wpłatę na konto. Osoba potwierdziła mi, że kurier będzie zamówiony, trzeba tylko kliknąć w wysłany link i zalogować się do swojego banku, albo podać wszystkie dane, by dana osoba mogła zalogować się na moje konto bankowe. Link miał przyjść SMSem. Miałam potwierdzić w ten sposób zamówienie i oczekiwać na pieniądze. Zapaliła mi się ostrzegawcza lampka. Numer konta do wpłaty mogę podać, dane dla kuriera też, ale dlaczego mam logować się przez bank?
Odpowiedziałam: proszę przelać pieniądze teraz i zamówić kuriera. I wtedy kontakt stał się nieaktywny. A było na nim zdjęcie rodzinne, by wszystko uwiarygodnić. Zdjęcie zniknęło i wiadomości już nie dochodzą. Od tamtego czasu miałam jeszcze trzy próby wyłudzenia moich danych bankowych. Informuję o tym dla przestrogi, by nikt nie został oszukany.
Portale sprzedażowe ostrzegają przed fałszywymi linkami i wiadomościami służącymi wyłudzeniu danych i pieniędzy. Eksperci przestrzegają przed oszustami, którzy próbują wyłudzić dane bankowe sprzedających, wysyłając link do rzekomego odbioru płatności za przesyłkę.