materiał promocyjny

Programy partnerskie szansą na reklamę

Komputer w biurze
fot. istotne.pl Reklama jest dźwignią handlu. To ona napędza każdy biznes. Dawniej najskuteczniejsze reklamy nadawano w tv bądź drukowano w ulotkach. Dzisiaj absolutnym faworytem jest internet.
istotne.pl 1 reklama, internet, miasto jelenia góra

Reklama

Czym słyszałeś kiedyś o programach afiliacyjnych? Czym jest sieć afiliacyjna i czy warto dołączyć do programu afiliacyjnego?

Czym jest program afiliacyjny?

Programy afiliacyjne, zwane również programami partnerskimi, to umowy zawierane między sprzedawcą, czyli reklamodawcą, a właścicielem strony internetowej, czyli afiliantem. Sprzedawca zobowiązuje się do zapłaty afiliantowi prowizji z wygenerowanego ruchu. Aby ruch ten mógł zostać wygenerowany, właściciel strony umieszcza w swojej witrynie linki do strony sprzedawcy, by użytkownicy odwiedzający stronę poprzez te linki odwiedzali stronę afilianta. Każde kliknięcie użytkownika w link powoduje naliczenie prowizji dla właściciela strony. Nie ma znaczenia, czy użytkownik kupi dany produkt ze strony afilianta, czy jedynie go obejrzy. Chodzi tylko o wygenerowany ruch.

Programy afiliacyjne – czy warto w nich uczestniczyć?

Zdecydowanie, udział w programie partnerskim przynosi wiele korzyści i warto z nich korzystać. Zarówno sklepy internetowe, zawierające umowę współpracy na zasadzie afiliacji z właścicielem stron, jak i sam właściciel witryny, zyskują nowe kontakty biznesowe, otwierają się zupełnie nowe możliwości.

Zalety programów afiliacyjnych

Zaletą programów partnerskich jest przede wszystkim to, że działają one niemal bezobsługowo. Na stronie istnieje jakiś obrazek czy baner z linkiem, nie wymaga aktualizacji, prowizja nalicza się automatycznie. Reklama idzie w świat, a nowi klienci mają większą szansę na znalezienie tego, czego szukają. Programy partnerskie przynoszą korzyści właściwie wszystkim stronom tego układu. Nikt nic na nim nie traci, może jedynie zyskać.

Zaletą programów partnerskich jest fakt, że w zasadzie nie wymagają one żadnego zaawansowanego działania. Przykładem może być program afiliacyjny allegro.pl: https://allegro.pl/programy-lojalnosciowe/allegro-polecam. Działa on w taki sposób, że możesz udostępniać znajomym linki polecające do produktów. Jeżeli ktokolwiek z Twojego linku wejdzie na stronę produktu i dokona zakupu, Ty otrzymasz nagrodę. Linki prowadzą często do jakiejś grupy czy kategorii produktów, więc szansa, ze użytkownik kupi któryś z nich jest większa. Korzystanie z tego programu jest naprawdę proste i korzystne dla wszystkich. 

Programy partnerskie – jak działają?

Działanie programów afiliacyjny omówiliśmy pokrótce przy ich definicji. Trzeba jednak pamiętać, że nie wystarczy zwykłe wklejenie linka w treść strony, bo odbiorca prawdopodobnie w taki link nie kliknie, a może nawet go nie zauważy. Dlatego w większości przypadków linki mają charakter obrazkowy, występują w postaci obrazków czy banerów, które są łatwe do zauważenia i atrakcyjne dla potencjalnego odbiorcy. Każdy program partnerski działa tak naprawdę pomiędzy trzema stronami. Jedną stroną jest właściciel witryny, drugą- afiliant, czyli producent czy sklep internetowy, a trzecią stroną pozostaje klient, na którego zainteresowanie i zaangażowanie liczy się najbardziej. Popularność programów afiliacyjnych jest obecnie ogromna. Dołączają do nich tzw. sieci afiliacyjne, których celem jest zbieranie dużej ilości reklam. Dla afilianta oznacza to co prawda obowiązek opłacania prowizji, ale za to nie musi się już martwić o kolejnych reklamodawców. Wiemy przecież, że internet to dziś potęga również w dziedzinie reklamy. Najważniejszym krokiem w tworzeniu programu partnerskiego jest jasne określenie grupy docelowej. Największą skuteczność notuje się w przypadku reklam związanych bezpośrednio z profilem i tematyką strony. 

Jak dołączyć do sieci afiliacyjnej?

Do sieci afiliacyjnej zazwyczaj przystępują firmy lub osoby, których strony internetowe, fanpage'e czy blogi mają dość duże zainteresowanie wśród odbiorców. To proste- jeśli stronę odwiedza jedyni kilka osób w ciągu doby, niewielka jest szansa, że choćby jakaś ich część kliknie w link. Jeżeli jednak Twoją stronę odwiedza sporo użytkowników, sieć czy program afiliacyjny może okazać się dobrym krokiem.

Reklama