Lokator zirytowany ponowną wymianą podzielników. Szefowa Spółdzielni wyjaśnia

Lokator zirytowany ponowną wymianą podzielników. Szefowa Spółdzielni wyjaśnia
fot. Krzysztof Gwizdała O poruszenie tematu poprosił nasz Czytelnik.
istotne.pl sm bolesławianka

Napisał do nas mężczyzna, który podpisał się „Lokator Emeryt Senior 80+”:

Ja, „szanowny lokator” w rejonie działania tejże Spółdzielni, PYTAM o przyczynę i KONIECZNOŚĆ ponownego odpłatnego wymieniania podzielników na nowe. Zrozumiałem, że dotyczy to liczników na kaloryferach. W moim mieszkaniu są czynne 3 takie liczniki. Narzucony mnie tym sposobem KOSZT będzie wynosił 31,32 x 3. DLACZEGO???

I dodał:

Chcę WYRAŹNIE sprecyzowanej PRZYCZYNY. Jak na tą chwilę uważam, że NIE MA technicznego lub eksploatacyjnego uzasadnienia. Dalej... JEST to dawanie „wybranej” Firmie KOLOSALNEGO zarobku kosztem NASZYM, nas NAJEMCÓW. Zastanawiam się nad zainteresowaniem Prokuratury podłożem działania.

Beata Ślęzak, szefowa Spółdzielni Mieszkaniowej „Bolesławianka”:

W lipcu ubiegłego roku wszyscy mieszkańcy Spółdzielni otrzymali informację o tym, że termin ważności umowy z firmą Metrona Polska o prowadzenie rozliczeń kosztów zużycia ciepła z zastosowaniem elektronicznych podzielników kosztów z odczytem radiowym upływa z dniem 31.12.2020. Informacja ta zawierała również zapis o wysokości kosztu zakupu i montażu 1 podzielnika, jak również o tym, że koszt wymiany podzielników jest konieczny do pokrycia przez mieszkańców z możliwością zapłaty jednorazowej lub ratalnej (w 10 rocznych ratach).

Zostały przeprowadzone głosowania właścicieli lokali nad uchwałami w sprawie dokonywania od 01.01.2021 rozliczeń kosztów zużycia ciepła z zastosowaniem elektronicznych podzielników kosztów z odczytem radiowym bądź rezygnacji z takich rozliczeń. Wykonawca usługi został wybrany w drodze przetargu.

Oraz zaznacza:

W uzupełnieniu pragnę dodać, że wraz z upływem ważności umowy z firmą Metrona Polska upłynął termin gwarancji na podzielniki.