Karolina Micuła. Piersi rewolucji. Aktorka o protestach w Warszawie

Grażyna Hanaf i Karolina Micuła
fot. istotne.pl Aktorka i wokalistka oraz aktywistka i działaczka społeczna Ogólnopolskiego Strajku Kobiet stanęła półnaga w obronie kobiet. Aktorka pokazała nagi biust podczas protestów w Warszawie i napisała „No, nie znudzi mi się nigdy”. Karolinę Micułę zapytamy o to, co działo się i dzieje w stolicy oraz jak walczy się na ulicach Warszawy.
istotne.pl 86 strajk, piersi, na żywo

Reklama

Karolina Micuła znalazła dla nas czas między protestami. Działa przeciw zaostrzeniu prawa aborcyjnego od 19 października. Jeszcze przed ogłoszeniem wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Utalentowana wokalistka, podwójna laureatka 38. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, podziwiana była za brawurową i przejmującą interpretację utworu Arahja. Podczas wykonywania piosenki Kultu, aktorka pomalowała swoje nagie piersi białą i czerwoną farbą, śpiewając „Moje ciało murem podzielone”.

Rozmowę możecie obejrzeć na profilu Facebookowym istotne.pl

Karolina Micuła:

Nie boję się piątkowych protestów w Warszawie. Spodziewamy się tłumów, będziemy ruszać z trzech miejsc.

Jutro o godzinie 10:00 będziemy streamować konferencję prasową.

Zachęcam wszystkich do przyjazdu do Warszawy.

Strajki to olbrzymia odwaga i determinacja.

Strajkowaliśmy już w 2016 roku, ale teraz dołączają do nas mniejsze miejscowości, które wcześniej nie brały udziału w strajkach.

W mniejszych miejscowościach jest trudniej strajkować niż w Warszawie.

Pojawia się coraz więcej prowokacji ze strony osób, które nie popierają naszych postulatów.

Nie wdajemy się w prowokacje, nie ma to najmniejszego sensu.

Zdarzenie z samochodem (w Warszawie) była to prowokacja ze strony rządu.

Będziemy mieli wolontariuszy do ochrony tych marszów.

Jeśli ktoś będzie pod wpływem alkoholu będzie wypraszany z demonstracji.

Oprócz naszych strajków odbywa się ogólnopolski strajk studentów i studentek, strajkują organizacje LGBT, strajkują też inne organizacje.

Oglądam setki filmów-relacji z protestów, z różnych miejsc z Polski. To jest duża siła. Czuję, że możemy coś zmienić i jesteśmy u progu dużej zmiany.

W czasie jednego protestu szło 20-30 tys. ludzi. Przez kilka godzin przeszli 15 km.

Protestowaliśmy przed domem Jarosława Kaczyńskiego.

Śpiewem i tańcem odreagowujemy, wyrzucamy z siebie złe emocje.

Od 4 lat toczy się debata polityczna o tym kto ma decydować o moim ciele.

Moje ciało jest moje i kropka.

Warto mówić o inicjatywie Aborcja bez granic. Można się do nich zgłosić.

Chciałabym żyć w kraju gdzie kobiece ciało nie oburza. Ciało kobiety jest piękne.

Ciało kobiece i nagość pojawiały się w sztuce od dawna. Nagość to prawda.

Kultura chrześcijańska zbudowana jest na wstydzie i poczuciu winy. Według niej powinniśmy się wstydzić wszystkiego co związane z nagim ciałem.

Ciało kobiety przez naszą cywilizację jest wykorzystywane jako narzędzie polityczne. Dzieje się tak dlatego, że żyjemy w cywilizacji patriarchalnej. Tak jest od wieków.

Karolina Micuła gra na deskach teatralnych, znana jest też z ról w serialach: "Ślad" , "Lombard,  "Życie pod zastaw" oraz "Sprawiedliwi – Wydział kryminalny". Jako piosenkarka wykonuje muzykę alternatywną i rockową. Ukończyła Wrocławską Szkołę Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, jest laureatką Nagrody WARTO oraz sylwetką twórczą uwzględnioną w Alfabecie Buntu.

Oficjalny profil Karoliny Micuły na FB: facebook.com/KarolinaMiculaOfficial

Działalność artystyczna

Karolina Micuła, niegdyś związana z ruchami miejskimi we Wrocławiu, koordynowała Wrocławskie Święto Rowerzysty i projekty związane z Europejskim Tygodniem Mobilności. Związana głównie z performatywnymi projektami z pogranicza teatru i muzyki. Dotychczas współpracowała m.in. BWA Wrocław, Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu, Festiwalem Muzyki Polskiej w Krakowie, Teatrem Układ Formalny, Operą Wrocławską, grupą performerską Insoundout, Fundacją Performat. Komponuje, pisze aranżacje i zajmuje się pedagogiką i rehabilitacją głosu łącząc doświadczenia pracy organicznej ze zdobyczami voice science, posługując się narzędziami zdobywanymi przez lata pracy z głosem wykorzystując naukową wiedzę o fonacji pozbawionej napięć (Flow Phonation wg. dra Huberta Noe), teatralne narzędzia pracy z wyzwalaniem ekspresji, interpretację i świadomą relaksację.

Reklama