Nowa A4 ominie ważne miasto? Samorząd jest przeciwny

Nowa A4 ominie ważne miasto? Samorząd jest przeciwny
fot. GDDKiA W jednym z rozważanych przez GDDKiA wariantów rozbudowy autostrady ta miałaby całkowicie omijać Legnicę.
istotne.pl a4, gddkia

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad:

A4 od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad. Nie posiada pasa awaryjnego, który występuję jedynie na krótkich odcinkach, brakuje Miejsc Obsługi Podróżnych, geometria większości węzłów nie jest dostosowana do panujących standardów. Wzrastające z roku na rok natężenie ruchu, w newralgicznych momentach sięga ponad 100 tys. pojazdów na dobę. Wypadki, kolizje lub awarie tworzą wielokilometrowe zatory drogowe, które utrudniają kierowcom szybkie przemieszczanie się.

Dlatego też, podkreśla GDDKiA, rozbudowa autostrady jest sprawą priorytetową. Są trzy warianty:

  • wariant I – rozbudowa istniejącej autostrady od węzła Wrocław Wschód (bez węzła) do w. Krzyżowa (bez węzła) o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nową nitkę, rozbiórka starej nawierzchni (dwóch istniejących jezdni) i budowa w tym miejscu drugiej nowej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny); wariant przedstawiono w jednym korytarzu
  • wariant II – budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy i rozbudowa autostrady A4 po śladzie istniejącym na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1); wariant przedstawiono w trzech korytarzach
  • wariant III – budowa autostrady A4 o przekroju 2 x 3 pasy ruchu + pas awaryjny, w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa (bez węzła); wariant przedstawiono w trzech korytarzach.

Ten ostatni zakłada, że autostrada całkowicie ominie Legnicę. Władze tego miasta się nie zgadzają na takie rozwiązanie, zabiegają o to, aby wybrano jeden z dwóch pierwszych wariantów.

Co Wy na to? Który wariant byłby najkorzystniejszy? Zapraszamy do dyskusji.