Od dziś dodatkowy nowy peron na Wrocławiu Głównym. Więcej zdjęć

Od dziś dodatkowy nowy peron na Wrocławiu Głównym. Więcej zdjęć
fot. Krzysztof Klasa, administrator strony: http://www.facebook.com/WroclawGlowny Pasażerowie na stacji Wrocław Główny od 15 marca korzystają z nowego peronu nr 6. Winda, informacje na wyświetlaczach, dogodne dojścia od strony dworca autobusowego i przystanków komunikacji miejskiej ułatwią podróże koleją. Inwestycja za 8,4 mln zł wykonana została ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i budżetowych.
istotne.pl pkp

PKP PLK:

Do pięciu czynnych peronów na Wrocławiu Głównym dołączył kolejny – szósty. Zwiększy się sprawność ruchu pociągów, szczególnie, że liczba podróżnych i kursujących składów rośnie.

Poniżej zdjęcia z wczoraj, czyli sprzed oficjalnego otwarcia, i z dzisiaj, które prezentujemy dzięki uprzejmości administratora facebookowej strony https://www.facebook.com/WroclawGlowny/:

Aktualne informacje związane z kolejnictwem w naszym regionie na: https://www.facebook.com/groups/spotted.wroclaw.glowny/.

Dwustumetrowy peron zapewni podróżnym wygodny dostęp do pociągów. Wyposażony jest w wiaty i tablice informacyjne oraz ledowe oświetlenie. Bieżącą informację o pociągach zapewni nagłośnienie i elektroniczne wyświetlacze: 4 na peronie oraz po 2 przy każdym wejściu na peron.

Dojście do nowego peronu, podobnie jak do pozostałych, jest od traktu do hali głównej i dodatkowo od ul. Suchej. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz podróżni z cięższym bagażem mogą korzystać z windy od strony przejścia tunelowego. Dla osób niedowidzących na nawierzchni peronu są zaznaczone ścieżki naprowadzające.

Nad schodami, prowadzącymi z przejścia tunelowego na peron, wybudowana jest przeszklona wiata, osłaniająca schody i windę. Przy budowie peronu zastosowano detale, nawiązujące do historycznego charakteru dworca. Są odpowiednio dobrane płytki ceramiczne (wielkość i kolor) oraz granitowe elementy obramowań naroży. Również wzór metalowych przęseł wygrodzenia peronu został wykonany w dawnej stylistyce.

Były wyzwania przy budowie „szóstki”

Prace przy nowym peronie wymagały również prac torowych, montażu urządzeń sterowania ruchem i wymiany rozjazdu. Wyzwaniem przy realizacji inwestycji było „przebicie” wejścia do głównego przejścia tunelowego. Przeprowadzono skomplikowaną operację rozwiązania licznych kolizji kablowych. Były to m.in. kable energetyczne oświetlenia, instalacje sygnalizacji p.poż, nagłośnienia, systemu ostrzegania. Działania, ze względu na zapewnienie ruchu pociągów i obsługi dworca, wymagały czasu i zmian projektu.

Peron nr 6 jest dostosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich. Ze względu na usytuowanie obok przystanków komunikacji miejskiej, będzie przeznaczony głównie dla obsługi pociągów aglomeracyjnych. Jego rola wzrośnie po oddaniu w 2021 roku dwóch odnawianych tras: z Wrocławia w kierunku Sobótki i Świdnicy oraz w kierunku Jelcza Miłoszyc.

Wartość prac: 8,4 mln zł. Inwestycja finansowana ze środków budżetowych oraz ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Od dziś zmiany w rozkładzie jazdy pociągów

PKP Bolesławiec:

W niedzielę, 15 marca wprowadzona będzie korekta rozkładu jazdy pociągów. W związku z wprowadzeniem stanu epidemicznego zostanie zawieszone kursowanie wszystkich pociągów przekraczających polską granicę. W przypadku pociągów regionalnych zmiany są raczej kosmetyczne i dotyczą niewielkich przesunięć godzin przyjazdów oraz odjazdów.

Odwołane zostają m.in. pociągi (w obydwu relacjach):

  • EN Chopin (Warszawa Wsch. – Wien Hbf/Praha hl.n./Budapest Keleti)
  • NJ Nightjet (Wien Hbf/Przemyśl Gł. – Berlin Hbf)
  • EC Berolinum (Warszawa Wsch. – Berlin Hbf)
  • EC Gedania (Gdynia Gł. – Berlin Hbf)
  • EC Sobieski (Gdynia Gł. – Wien Hbf)
  • EC Polonia (Warszawa Wsch. – Wien Hbf)
  • EC Bathory (Praha hl.n./Budapest Nyugati – Brest Cent.)
  • EC Moravia (Katowice – Wien Hbf)
  • EC Cracovia (Kraków Gł. – Praha hl.n.)
  • IC Mickiewicz (Warszawa Zach. – Brest Cent.)
  • TLK Rozewie (Gdynia Gł. – Žilina).

Dodatkowo, liczne pociągi PKP Intercity będą kursować na skróconych trasach lub bez grup wagonów relacji międzynarodowej.

Autorzy serwisu dodają:

Oprócz tego, odwołane zostają pociągi transgraniczne Kolei Dolnośląskich i Polregio. Nie będą kursować pociągi na odcinku Görlitz – Zgorzelec oraz Forst – Zasieki. Podobnie będzie w przypadku połączeń z Czechami – nie pojadą pociągi na odcinku Harrachov – Szklarska Poręba oraz Lichkov – Międzylesie.

Więcej na PKP Bolesławiec.