Bolesławiecki szpital powiatowy korzysta z usług… nadmorskiego call center. Zdaniem Kamila Barczyka, dyrektora Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bolesławcu, w służbie zdrowia to akurat innowacyjny sposób komunikowania się z pacjentami. I co istotne, dzięki temu w naszym powiecie niemal całkowicie wyeliminowano problem – i to ogólnopolski! – niezgłaszania się chorych do poradni specjalistycznych. – Szpital jeszcze nie ma potencjału, aby samodzielnie organizować taką usługę. A to bardzo wygodny sposób i bardzo praktyczny – wyjaśnia Kamil Barczyk. – Komunikacja z pacjentem jest dla nas najważniejsza.
Co warte podkreślenia, szpital płaci call center za skuteczność, czyli za pacjentów, którzy rzeczywiście zgłoszą się na badania.
Efekty są już widoczne. Wystarczy wziąć pod uwagę dane związane z przesiewowymi badaniami raka jelita grubego. Wcześniej zgłaszało się na nie około 400 pacjentów rocznie. Teraz zgłasza się... 200, ale MIESIĘCZNIE. – Przeskok jest niesamowity – dodaje K. Barczyk.
Co Wy na to? Zapraszamy do dyskusji.
(Warto dodać, że już w 2016 r. w bolesławieckim szpitalu zrezygnowano z drogiego i nieefektywnego sposobu komunikowania się z pacjentem – tradycyjnych listów).