materiał promocyjny

II Liceum Ogólnokształcące z certyfikatem „CYBER.MIL z klasą”

Mirosław Sakowski i żołnierz
fot. Powiat Bolesławiecki II LO w Bolesławcu jako jedyna szkoła z województwa dolnośląskiego otrzymała prestiżowe wyróżnienie, jakim jest certyfikat „CYBER.MIL z klasą”. W piątek, 3 lipca br. Mirosław Sakowski, dyrektor szkoły, osobiście odebrał certyfikat.
istotne.pl 183 2lo bolesławiec

Reklama

Komisja konkursowa MON wyłoniła 16 szkół ponadpodstawowych (po jednej w każdym województwie) – wśród nich II Liceum Ogólnokształcące w Bolesławcu – ubiegających się o zakwalifikowanie do udziału w programie „CYBER.MIL z klasą”.

To kolejny projekt resortu obrony adresowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, który spotkał się z dużym zainteresowaniem. „CYBER.MIL z klasą” przewiduje utworzenie w każdym województwie klasy o profilu „Cyberbezpieczeństwo i nowoczesne technologie informatyczne”. Program zakłada kształcenie uczniów w zakresie informatyki z uwzględnieniem zagadnień dotyczących cyberbezpieczeństwa, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa państwa.

– Aby takie zdolności oraz NCBC mogły się rozwijać, potrzebujemy dopływu świeżej krwi. Stąd też ten program „CYBER.MIL z klasą”, który daje gwarancję tego, że uczniowie certyfikowanych szkół ogólnokształcących, sprofilowanych w ten sposób, będą trafiać do NCBC i do Wojskowej Akademii Technicznej, że będą podnosili swoje umiejętności – mówił podczas uroczystości Mariusz Błaszczak, Minister Obrony Narodowej.

Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni, powołane w 2019 roku, to wyspecjalizowana instytucja MON, która – razem z podległymi jednostkami – odpowiada za bezpieczeństwo polskiej cyberprzestrzeni oraz budowę, rozwój i utrzymanie systemów IT wykorzystywanych przez resort obrony narodowej.

NCBC w trybie 24/7/365 monitoruje działanie wszystkich systemów IT resortu oraz prowadzi operacje w cyberprzestrzeni – analizując, monitorując i wyznaczając nowe kierunki oraz techniki działań, aktywnie reagując w przypadku incydentów naruszających bezpieczeństwo sieci i jej użytkowników.

Reklama