Co z odbieraniem telefonów w komendzie policji?

Budynek KPP Bolesławiec
fot. MZ Jest komentarz rzecznika Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.
istotne.pl 183 policja, telefon

Reklama

Niedawno nasz portal opisał przypadek Czytelnika, mieszkańca gminy Nowogrodziec, który w sobotę 9 czerwca chciał poprosić policjantów z Bolesławca o sprawdzenie autobusu, którym dzieci jechały na wycieczkę. Dzwonił trzy razy pod numer 997 i się nie dodzwonił. (Szczegółowo informowaliśmy o tym w materiale: https://istotne.pl/boleslawiec/wiadomosc/WTn/trzy-razy-dzwonil-na-policje-i-sie-nie-dodzwonil).

Kilka dni po publikacji rzeczonego artykułu nasz redakcyjny kolega miał dwie alarmowe sytuacje: raz przyłapał złodziei, drugi raz – nie wnikając w szczegóły – to jemu mogło coś się stać. (Na szczęście jednak wyszedł z tego zdarzenia bez szwanku). W obu przypadkach próbował dzwonić pod numer 997. Bezskutecznie.

Dopiero gdy zadzwonił na bezpośredni nr stacjonarny dyżurnego KPP Bolesławiec, policjant odebrał telefon.

Zastanawialiśmy się – z czego to wynika? W prywatnych rozmowach bowiem policjanci mówili nam, że w bolesławieckiej dyżurce po prostu się nie odbiera niektórych telefonów…

O komentarz poprosiliśmy biuro prasowe Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu. Asp. szt. Paweł Petrykowski, rzecznik KWP:

Odpowiadając na pytanie, informuję, że służba dyżurna bolesławieckiej komendy przyjmuje połączenia przychodzące zarówno na bezpośredni numer komendy, jak i numer alarmowy 997. Z przeprowadzonej analizy połączeń wynika, że tylko w okresie od 1–15 lipca br. służba dyżurna odebrała łącznie 688 połączeń przychodzących na numer alarmowy 997.

Oficer dyżurny obsługujący numer 997 koordynuje jednocześnie pracę policjantów na terenie całego powiatu, realizując w tym zakresie szereg zadań.

Policjant dodał:

Niemniej dziękujemy za przesłaną informację. Pragniemy zapewnić, że Komendant Powiatowy Policji w Bolesławcu wdrożył już odpowiednie działania w zakresie nadzoru i usprawnienia realizacji zadań przez służbę dyżurną tej jednostki, w tym też w zakresie zgłoszeń z numeru 997.

Od grudnia numer 997 przejmie WCPR. (O tym też informowaliśmy już na naszych łamach). Zadaniem dużej liczby operatorów Centrum będzie wyłącznie przyjmowanie zgłoszeń i przekazywanie spraw do właściwych służb i jednostek.

Reklama