Czytelnik: „piep***ny słup” na Prusa. Mieszka tu jakiś VIP?

Czytelnik: „piep***ny słup” na Prusa. Mieszka tu jakiś VIP?
fot. Czytelnik O zajęcie się tematem poprosił nas Czytelnik, mieszkaniec Bolesławca.
istotne.pl ul. prusa, parkowanie, um bolesławiec

W mailu do redakcji Czytelnik napisał:

W czym ulica Prusa jest lepsza od innych ulic, że wjazd na nią od wieczora do rana zagradza słupek wysuwający się ziemi? Przy Prusa działają dwa lokale gastronomiczne, przed którymi jest parking. Niestety, wieczorem nie da się podjechać, bo słupek skutecznie broni wjazdu.

Pytanie dlaczego? W mieście parkingów jest jak na lekarstwo, a na Prusa w ciągu dnia parkowanie jest płatne, a wieczorem parking jeden z niewielu w ścisłym centrum zabarykadowany przez piep...ny słup.

I dodał:

Co za geniusz wpadł na pomysł, żeby takie g… zamontować w ulicy! To może na Sądowej i Armii Krajowej też wykopmy słupy! A może przy Prusa mieszka jakiś VIP, który sobie montaż auto-słupka w jezdni załatwił, żeby mu samochody pod oknami nie jeździły...? Coś na rzeczy jest, bo logiki w tym nie ma, żeby drogę słupem w drodze blokować!

Oraz dorzucił:

I jeszcze 1 Maja i Chopina. Tam jest identyczna sytuacja. To jakiś grubszy szwindel!

Agnieszka Gergont, rzeczniczka Urzędu Miasta Bolesławiec:

Istniejące rozwiązanie przy ul. Prusa jest kompromisem pomiędzy oczekiwaniami mieszkańców tej ulicy i przedsiębiorcami.

W latach ubiegłych ulica Prusa była zamknięta dla ruchu kołowego na wniosek mieszkańców ulicy Prusa (m.in. ze względu na hałas). Natomiast przedsiębiorcy, którzy swoje firmy prowadzą przy ul. Prusa, zwrócili się o udostępnienie tej ulicy dla ruchu samochodowego w celu zwiększenia liczby klientów. Przedsiębiorcy zaproponowali wówczas wprowadzenie strefy płatnego parkowania w celu zwiększenia rotacji samochodów, aby zapobiec wielogodzinnym postojom pojazdów w godzinach otwarcia sklepów i blokowaniu miejsc postojowych przed ich sklepami (punktami usługowymi).

Rzeczniczka dodaje:

Funkcjonujące rozwiązanie pozwala na zniwelowanie uciążliwości związanej z ruchem samochodowym w godzinach nocnych i zwiększenie rotacji pojazdów przed punktami usługowymi w ciągu dnia.

Co Wy na to? Zapraszamy do dyskusji.