Uwaga! Będzie wiosenna korekta kolejowego rozkładu jazdy

Tory
fot. freeimages.com (John Nyberg) Korekta rozkładu jazdy pociągów, która wchodzi w życie 10 marca, będzie obowiązywała do 8 czerwca.
istotne.pl 183 pkp, rozkład jazdy

Reklama

Od niedzieli 10 marca korekta rozkładu jazdy pociągów zapewni podróże dalekobieżne i aglomeracyjne oraz realizację największego w historii programu inwestycyjnego. Pociągi wrócą na zmodernizowaną linię Grabowno Wielkie – Zduny na Dolnym Śląsku. Składy PKP Intercity zatrzymają się dodatkowo w Jarocinie i Krotoszynie.

Korekta rozkładu jazdy pociągów będzie obowiązywała do 8 czerwca. Dla podróżnych przygotowano optymalną ofertę połączeń. Przewoźnicy i zarządca infrastruktury wykorzystali dostępne możliwości linii kolejowych. Często obok pociągów prowadzone są inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego. Ich efektem są nowoczesne stacje i przystanki oraz sprawne i bezpieczniejsze podróże. Poprawia się komunikacja w aglomeracjach, regionach i między nimi, podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei.

Dolny Śląsk: powrót połączeń Wrocław – Krotoszyn

Kończy się modernizacja 40 km odcinka Grabowno Wielkie – Zduny. Od 25 marca planowany jest powrót połączeń pasażerskich z Wrocławia do Krotoszyna. Czas przejazdu to 1 h 50 min, do Milicza w półtorej godziny. Na wszystkich siedmiu stacjach i przystankach: Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przygotowywane są nowe perony, przystosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Wygodniej w podróż z nowych peronów

Na trasie z Warszawy do Białegostoku na podróżujących koleją czeka 6 zmodernizowanych peronów na stacjach Małkinia i Sadowne oraz przystankach: Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie. Od marcowej korekty pociągi na trasie Sadowne Węgrowskie – Czyżew pojadą po nowym torze, prace przeniosą się na drugi tor. Na tym odcinku wykorzystywany będzie nowy most na Bugu.

Na trasie Jaworzno Szczakowa – Trzebinia podróżni już korzystają z przebudowanych peronów na przystankach Jaworzno Ciężkowice oraz Balin. Perony są wyższe, mają nową nawierzchnię i oświetlenie, będą także nowe wiaty.
W marcu pasażerowie będą mogli korzystać z przebudowanych, wygodniejszych peronów w Otwocku. Na stacji Szczecin Główny po modernizacji oddany zostanie nowy peron. Podróżni mogą również korzystać z otwartego przejścia pieszo-rowerowego na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Otwarte jest połączenie stacji Zielona Góra w kierunku miasta. Obiekt wyposażono w wyświetlacze informujące o kursowaniu pociągów oraz infokiosk.

Koleją przez regiony

W marcu wrócą bezpośrednie połączenia z Radomia do Dęblina. Na Mazowszu w związku z przebudową peronów na stacji w Nowym Dworze Mazowieckim, będą zmiany w komunikacji lokalnej i dalekobieżnej. Rozkład jazdy dostępny jest m.in. na portalpasazera.pl i u przewoźników.

10 marca ruszy kolejny etap przebudowy ostatniego odcinka linii Warszawa – Radom. Wykonawca rozpocznie modernizację pomiędzy Warką a Radomiem. Wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji. Do lipca między Strzyżyną a Radomiem pociągi regionalne zastąpione zostaną autobusami, a składy dalekobieżne zostaną pojadą trasą zmienioną.

W krakowskim węźle kolejowym rozkład jazdy uwzględnia największą od początku kolei modernizację linii. Pozostaje przerwa w kursowaniu pociągów w dni robocze, na odcinku Podłęże – Kraków Główny (od ok. 9:50 do 14:30). Niektóre składy będą kursowały przez Kraków Olszę, z pominięciem stacji Kraków Główny. Kilka pociągów pojedzie zmienioną trasą przez stację Kraków Nowa Huta, pomijając stację Kraków Płaszów.

Kontynuowane są prace m.in. w łódzkim węźle kolejowym, na Warmii i Mazurach, na trasach ze stolicy do Poznania i Terespola. Są zmiany także na kolejowej trasie z Krakowa do Zakopanego, gdzie PLK prowadzą przebudowę linii Skawina – Sucha Beskidzka i Chabówka – Zakopane. Na niektórych odcinkach obowiązuje komunikacja zastępcza.
Podczas modernizacji linii Lublin – Warszawa, pociągi dalekobieżne nadal kursują przez Lubartów i Parczew. Od marca na odcinku Garwolin – Dęblin utrzymana zostanie autobusowa komunikacja zastępcza za pociągi regionalne. Powrót pociągów na trasę Warszawa – Pilawa – Garwolin – Dęblin (przez Mińsk Mazowiecki) jest planowany w maju br. Wtedy też rozpoczną się prace na odcinku Otwock – Pilawa, co będzie wymagało wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Rozkład jazdy jest planowany w taki sposób, by zapewnić podróżnym jak najlepszą komunikację.

Nowości w rozkładzie PKP Intercity

Marcowa korekta rozkładu jazdy wprowadza dodatkowe zatrzymania składów PKP Intercity. Od 8 marca na stacji Jarocin będą zatrzymywać się pociągi TLK Rozewie relacji Gdynia – Bielsko-Biała – Gdynia i IC Przemyślanin relacji Przemyśl – Świnoujście – Przemyśl. W terminie 8 kwietnia – 8 czerwca pięć pociągów PKP Intercity zatrzyma się w Krotoszynie, zapewniając dojazd z miasta m.in. do Warszawy, Wrocławia czy Gdyni. Mieszkańcy Zielonej Góry zyskają dodatkowe połączenia ze stolicą. Do wieczornego pociągu TLK Gombrowicz relacji Warszawa – Poznań, uruchomiony będzie łącznik z Poznania do Zielonej Góry.

Nocny łącznik z Zielonej Góry do Poznania zapewni połączenie z pociągiem TLK Uznam, kursującym na trasie Świnoujście – Warszawa i dojazd do stolicy o poranku. Więcej o ofercie PKP IC na intercity.pl.

Kompleksowa informacja dla podróżnych

10 i 11 marca br. informatorzy mobilni będą do dyspozycji podróżnych na największych dworcach w Polsce: Warszawie Centralnej, Wschodniej i Zachodniej, Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu, Krakowie Głównym, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie.

Szczegółowe informacje na temat rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach oraz w internecie na portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz na stronach przewoźników. Odjazdy i przyjazdy pociągów są wyświetlane także na tablicach oraz infokioskach na stacjach. Podróżni mogą liczyć na wsparcie pracowników InfoDworców. Pasażerowie PKP Intercity uzyskają informację o ofercie połączeń na stronie intercity.pl.

Reklama