Z początkiem 2024 roku z oferty stacji paliw w Polsce ma zniknąć 95-oktanowa benzyna E5. Zostanie ona zastąpiona benzyną E10. Czy się one różnią? E5 ma 5% dodatku biokomponentów. E10 będzie miała 10% takiego dodatku.
To dobra informacja dla rolników, którzy będą mogli sprzedać więcej produktów potrzebnych do wyprodukowania biokomponentów. Jest to jednak zła informacja dla niektórych kierowców. Problem z jazdą na takim paliwie mogą mieć właściciele starszych i zabytkowych samochodów.
W starszych autach nowa benzyna E10 z podwyższoną zawartością biokomponentów może powodować m.in. uszkodzenia gumowych elementów układu paliwowego oraz aluminiowych części silnika. Aby uniknąć problemów właściciele starszych aut powinni przerzucić się na benzynę 98-oktanową, która pozostanie z 5% dodatkiem biokomponentów (E5). Problem w tym, że jest ona droższa niż 95.
Kliknij i sprawdź czy Twój samochód może bez problemów jeździć na paliwie E10?