materiał promocyjny

Czy wystawione opinie Google Maps mogą zostać usunięte?

Smartfon z mapą Google
fot. istotne.pl Dla wielu użytkowników wystawiane przez klientów różnych firm opinie w Google Maps stanowią istotny czynnik, na podstawie którego decydują się skorzystać z oferty takiego biznesu lub też nie.
istotne.pl 1 mapa, opinia

Reklama

Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że recenzje te są kluczowym aspektem, który kształtuje wizerunek firmy w internecie i może mieć zarówno korzystny, jak i niekorzystny wpływ na funkcjonowanie całej działalności. Z tego powodu niektórzy przedsiębiorcy zastanawiają się, czy wystawione opinie w Google Maps mogą zostać usunięte? Odpowiadamy na to pytanie.

Jak użytkownik może usunąć swoją opinię w Google Maps?

Klient po skorzystaniu z oferty danej firmy, może podzielić się swoją opinią na jej temat w internecie, korzystając z możliwości, jakie daje profil Google Moja Firma. Recenzje te stanowią dość obiektywny wskaźnik zadowolenia i są kluczowym elementem, który biorą pod uwagę klienci firm działających w różnych branżach. Każdy użytkownik może napisać recenzję i przyznać danej firmie od jednej do pięciu gwiazdek oznaczających poziom satysfakcji, a nawet dodać zdjęcia. 

Warto mieć świadomość, że takie opinie wpływają na wizerunek firmy. Dlatego zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze, powinniśmy umieszczać w sposób przemyślany. Czy jednak wystawione opinie Google można usunąć? Użytkownik, który zmienił zdanie na temat danego biznesu i chce usunąć swoją opinię w Google Maps, może to zrobić w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że zaloguje się na swoje konto Google, a następnie w zakładce opinie wybierze tę, którą chce edytować lub usunąć. Klikając trzy kropeczki znajdujące się w prawym rogu takiej recenzji, w rozwijanym menu, wystarczy, że wybierze opcję: “usuń opinię”. 

Czy firma może usunąć opinię na swój temat w Google Maps?

Firmy nie mogą tak łatwo usuwać opinii na swój temat, które zostały umieszczone przez innych użytkowników. Pytaniem, jakie zadaje sobie wielu przedsiębiorców jest to dotyczące tego czy wystawione opinie Google Maps mogą zostać usunięte samodzielnie z poziomu Google Moja Firma. Niestety nie możemy podjąć takich działań, ponieważ usunąć opinię może wyłącznie użytkownik, który ją zamieścił lub Google. Dlatego możemy skontaktować się z klientem i poprosić go o usunięcie negatywnej recenzji. 

Jeżeli jednak niepochlebna opinia jest wynikiem nieuczciwych działań konkurencji, wówczas możemy zgłosić do Google naruszenie zasad. Obsługa tej platformy w takiej sytuacji usunie negatywne opinie rzekomych klientów z profilu naszej firmy jeżeli stwierdzi, że występują ku temu odpowiednie przesłanki. Zalicza się do nich podszywanie się pod inne osoby czy przejawy nieuczciwych działań konkurencji bądź też objawy konfliktu interesów. Jeżeli jednak Google stwierdzi, że opinia nie łamie regulaminu, to nie będzie weryfikował jej prawdziwości i rozstrzygał sporów w tym zakresie. Dlatego w niektórych sytuacjach trudno jest usunąć opinię z profilu firmy. Jeżeli jednak chcemy usunąć opinię, powinniśmy przekazać takie zgłoszenie do suportu Google jako naruszenie regulaminu.

Jak odpowiadać na wystawione opinie w Google Maps?

Obecnie algorytmy wyszukiwarki Google są w stanie rozpoznać spam w postaci fałszywych opinii i usuwać go z sieci. Firmy mogą również zgłaszać komentarze stworzone z naruszeniem zasad Google, klikając w przycisk “zgłoś problem” i przekazując sprawę do supportu Google. Jeżeli jednak opinia nie została napisana przez nieuczciwą konkurencję, lecz faktycznie niezadowolonego klienta, wówczas Google jej nie usunie. W takim przypadku dobrze jest odpowiedzieć na taki komentarz.

Jeżeli wiemy, że negatywna opinia jest uzasadniona, powinniśmy przeprosić za zaistniałą sytuację i zaproponować jakąś formę zadośćuczynienia. Być może zostanie ona zmieniona przez internautę. Warto poprosić takiego klienta o kontakt, aby wyjaśnić sprawę. Postawmy na rzeczowy i profesjonalny, a także uprzejmy ton. Warto odpowiadać również na pozytywne komentarze, dziękując za zakup i zapraszając do ponownego kontaktu, ponieważ interakcje z osobami wystawiającymi recenzję są ważne z punktu widzenia marketingowego i wizerunkowego firmy.

Reklama