Na rondzie Niepodległości podczas jego przebudowy wzmocniono podbudowę jezdni i ułożono krawężniki. Nowa nawierzchnia z kostki położona została na chodnikach. W ramach zintegrowanego systemu zarządzania ruchem i komunikacją publiczną rozbudowano sygnalizację świetlną.
Nie obyło się bez niespodzianek. – Okazało się, że podłoże jezdni jest gliniaste i za słabe do zakładanych przez nas celów – mówi Andrzej Szymkowiak, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. – Konieczne było wzmocnienie. Ale aby tego dokonać, trzeba było opracować nową technologię, a to zajęło trzy tygodnie. Dlatego prace trochę się przeciągnęły w czasie – dodaje.
Po zakończeniu robót na rondzie zamknięta zostanie dla ruchu ul. Sikorskiego (na odcinku od ronda do skrzyżowania z ul. Iwaszkiewicza). Zmieniona będzie organizacja ruchu. Obecnie jej projekt jest opiniowany. Po zatwierdzeniu magistrat poinformuje o dacie jego wprowadzenia.
Nowoczesnym i bardzo ważnym rozwiązaniem w układzie komunikacyjnym Piekar będzie budowa ronda typu turbinowego na skrzyżowaniu ul. Sikorskiego z Iwaszkiewicza. Powstanie tu dodatkowy pas ruchu dla pojazdów skręcających w prawo z ul. Sikorskiego w ul. Iwaszkiewicza. Zostanie wymieniona konstrukcja jezdni, chodników i ścieżek rowerowych.
W ramach tego zadania zbudowany będzie nowy przystanek autobusowy tuż za skrzyżowaniem ulic Sikorskiego i Iwaszkiewicza w kierunku Wrocławskiej. Natomiast zatoka autobusowa przy Sikorskiego, naprzeciwko kościoła, będzie gruntownie zmodernizowana. Przystanek na ul. Sikorskiego przed skrzyżowaniem z Wrocławską zostanie zlikwidowany.
UM Legnica/ii