BTG: przedsiębiorcy spotkali się ze starostą

Cezary Przybylski i Karol Stasik
fot. istotne.pl Podczas wtorkowego spotkania poruszono m.in. kwestię promocji gospodarczej i turystycznej subregionu bolesławieckiego.
istotne.pl 0 cezary przybylski, karol stasik, btg bolesławiec

Reklama

We wtorek, 27 października, w siedzibie Bolesławieckiego Towarzystwa Gospodarczego odbyło się spotkanie ze starostą Cezarym Przybylskim. Gośćmi konferencji byli przedstawiciele Starostwa Powiatowego: Grażyna Haluch, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Wodnej, oraz Krzysztof Pańczak, szef Wydziału Architektury i Budownictwa.

Grażyna Haluch i Krzysztof PańczakGrażyna Haluch i Krzysztof Pańczakfot. Gerard Augustyn

Podczas spotkania urzędnicy odnieśli się m.in. do kontrowersji w sprawie planowanej budowy Galerii Piast (zobacz nasz materiał: Miasto protestuje przeciwko budowie galerii). – Różni ludzie różnie to postrzegają. Współpraca Powiatu z Gminą Miejską nie jest może rewelacyjna czy wspaniała, ale jest poprawna – podkreślił Cezary Przybylski. – Inni starostowie oceniają tę współpracę bardzo wysoko.

fot. Gerard Augustyn

Cezary Przybylski poruszył też kwestię promocji gospodarczej i turystycznej: – Przygotowujemy duży wniosek, projekt subregionalny „Odkryj urok Borów Dolnośląskich”. Będzie w nim uczestniczyło siedem samorządów, a liderem będzie Powiat Bolesławiecki.

fot. Gerard Augustyn

Starosta przyznał, że bardzo pozytywnie zaskoczył go fakt, iż Niebieski Burak (Łaziska) zwyciężył w rankingu polskich hoteli, opracowanym przez jeden z najpopularniejszych portali turystycznych – TripAdvisor.com. – Coraz więcej turystów przyjeżdża do tego hotelu, a przy okazji zwiedza inne atrakcje naszego powiatu – stwierdził.

Cezary Przybylski i Karol StasikCezary Przybylski i Karol Stasikfot. Gerard Augustyn

– Zakłady Ceramiczne „Bolesławiec” za własne pieniądze przygotowały przewodnik po mieście i powiecie, w którym znalazła się jedynie mała wzmianka o naszej firmie – dodał Karol Stasik, szef BTG i prezes Zakładów. – Wyszliśmy z założenia, że aby ktoś zechciał tutaj przyjechać, nie wystarczy wysłać mu folderu poświęconego ceramice. Trzeba go po prostu ściągnąć do miasta. A wówczas zyskają też hotelarze, restauratorzy itp. W ten sposób powinni myśleć wszyscy przedsiębiorcy. Turystyka może być motorem rozwoju Bolesławca.

(informacja ii)

Reklama