Starania o uzyskanie certyfikatu ISO 9001:2001 rozpoczęto w Urzędzie Miasta Bolesławiec w maju ubiegłego roku. Wówczas prezydent powołał Pełnomocnika ds. Jakości Jerzego Zielińskiego – Sekretarza Miasta.
W czerwcu 2003 przeanalizowano organizację pracy w Urzędzie. Miesiąc później odbyło się szkolenie dla kierownictwa Urzędu oraz grupy urzędników odpowiedzialnych za wdrażanie procedur wg norm jakości. Spośród nich prezydent wyznaczył audytorów wewnętrznych, którzy nadzorowali systemem jakości i jego doskonalenie.
– Takie nowe podejście do pracy urzędu ma na celu zarówno dążenie do zadowolenia interesantów, jak i całego otoczenia, w którym urząd działa. Każdy pracownik UM w Bolesławcu zobowiązany jest do przestrzegania i realizacji przyjętej Polityki Jakości, której misją jest profesjonalne działanie urzędu przyjaznego dla interesantów – tłumaczy rzecznik prasowy miasta Agnieszka Gergont.