Problemy z porannymi dojazdami z Węglińca do Bolesławca i Legnicy pojawiły się w połowie grudnia – wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów. Miały one związek z decyzjami spółki PKP Intercity, która zlikwidowała pociąg pospieszny relacji Zgorzelec-Legnica-Wrocław-Warszawa. Miał go zastąpić pociąg pospieszny relacji Jelenia Góra-Węgliniec-Legnica-Wrocław-Warszawa, ale z jego uruchomienia PKP IC wycofała się w listopadzie.
Sytuacja poprawi się dzięki współpracy spółek Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie. Od 18 stycznia 2010 r. na trasie Węgliniec-Legnica zaczną kursować autobusy szynowe Kolei Dolnośląskich. Uruchomiona zostanie para pociągów:
- Legnica (5:37) – Bolesławiec (6:15) – Węgliniec (6:39)
- Węgliniec (ok. 6:55) – Bolesławiec (ok. 7:20) – Legnica (ok. 7:50)
Szynobusy będą się zatrzymywały na wszystkich stacjach pośrednich na trasie Węgliniec-Legnica. Co więcej, pociąg Kolei Dolnośląskich będzie skomunikowany z pociągiem interREGIO relacji Legnica-Przemyśl. Dokładne godziny kursowania znane będą na początku przyszłego tygodnia.
Poranne połączenie Węgliniec-Legnica będzie dofinansowane ze środków samorządu województwa dolnośląskiego. Władze Dolnego Śląska wychodzą naprzeciw potrzebom mieszkańców zachodniej części regionu, a przede wszystkim uczniów, którzy dojeżdżają do bolesławieckich szkół.
Spółka Koleje Dolnośląskie należy do samorządu województwa dolnośląskiego. Koleje Dolnośląskie honorują bilety turystyczne, REGIO Karnety i bilety sieciowe wydawane przez Przewozy Regionalne, a także bilety Euro-Nysa ZVON. Oznacza to, że najpopularniejsze oferty Przewozów Regionalnych (w tym REGIOkarta, uprawniająca do zakupu tańszych biletów) są ważne we wszystkich pociągach regionalnych kursujących na Dolnym Śląsku. W pociągach Kolei Dolnośląskich bilety można nabywać u konduktora bez żadnych dodatkowych opłat.
(informacja UMWD/PKP Bolesławiec/ii)