Zima daje się we znaki kolejarzom i pasażerom. Utrudnienia i odwołane pociągi. „Mogą doznać opóźnień”

Dyskusja dla wiadomości: Zima daje się we znaki kolejarzom i pasażerom. Utrudnienia i odwołane pociągi. „Mogą doznać opóźnień”.


  • anonim (A8svbY), 2023-12-04 08:52 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Serio temperatury rzędu minus 10 to już paraliż? Kraj mem.

  • anonim, 2023-12-04 09:06 Cytuj Zgłoś nadużycie

    W Niemczech na lotnisku w Monachium przymarzły do podłoża samoloty - kraj mem.

  • anonim (euuLNa), 2023-12-04 09:14 Cytuj Zgłoś nadużycie
    anonim (A8svbY) napisał(a):

    Serio temperatury rzędu minus 10 to już paraliż? Kraj mem.

    Myślę że bardziej chodzi o te opady śniegu i blokowanie się zwrotnic , może nie są ogrzewane na tych jednotorowych trasach albo ktoś to wyłączył z tytułu oszczędności, podobno już tak kiedyś było . Nie wybielam wszystko możliwe . Zerwanej trakcji też nikt nie naprawi w 15 minut zwłaszcza w taką pogodę . A , żeby wprowadzić zastępcza trakcję spalinową na linii kolejowej to tylko jeżeli elementy elektrycznej sieci trakcyjnej nie widzą nad torem. Jeśli jednak kolidują musi przyjechać ekipa od ty'h drutów i uwolnić jednostkę elektryczna i przeciągnąć ją dieslem . Linia jest z tego co wiem jedno torowa co bardzo utrudnia zadania i wydłuża się czas. Z torami , zwrotnicami , siecią trakcyjną i pociągami jest jak z samochodami psują się jak się jeździ i używa , a nie jak stoi nieużywane. Wszystko tak prosto wygląda zza biurka komputera czy zza smartfona .

  • pasażerka (euuvx7), 2023-12-04 09:48 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Koleje Dolnośląskie powinny opóźnienia mieć wpisane w logo. Niezależnie od pory roku czy dnia to u nich normalność.

  • XYZ, 2023-12-04 10:04 Cytuj Zgłoś nadużycie
    pasażerka (euuvx7) napisał(a):

    Koleje Dolnośląskie powinny opóźnienia mieć wpisane w logo. Niezależnie od pory roku czy dnia to u nich normalność.

    W pełni się zgadzam. Ćwiczą chyba cały rok na ten jeden raz, gdy naprawdę jest powód opóźnienia.

  • Jimi, 2023-12-04 10:40 Cytuj Zgłoś nadużycie

    To są bzdury że kilka stopni na minusie kolej wykańcza. Jeden że szynobusy są projektowane aby w takich temperaturach się poruszać, zresztą to Polskie maszyny a nie z ciepłych krajów kupione.
    Elektryka to znowu niemieckie podzespoły a to kraj o takiej samej aurze co my.
    Problem jest elektryczny bo mamy kolej prądożerną (3kv DC) o innych parametrach niż ta Niemiecka (15kv?) i niepezystającą do nowoczesnych standardów (25kv AC).
    Można sobie poczytać o N.Tesli dlaczego AC było lepsze od DC w przesyle.
    A że mamy zieloną transformację a elektrownie węglowe to brakuje energii i najprostszym sposobem jej oszczędzania jest... :))
    Ale w lecie jest to samo co zimą, bo pociągi się spóźniają tak samo albo nie wyjeżdżają z braku mocy. Musicie poczytać o warunkach pogodowych i ich wpływie na przesył energii.
    Żeby kolej bezproblemowo jeździła trzeba zabrać energię gdzie indziej i będziecie bez prądu siedzieć, jak ostatnio w centrum miasta.

  • anonim, 2023-12-04 12:39 Cytuj Zgłoś nadużycie
    Jimi () napisał(a):

    To są bzdury że kilka stopni na minusie kolej wykańcza. Jeden że szynobusy są projektowane aby w takich temperaturach się poruszać, zresztą to Polskie maszyny a nie z ciepłych krajów kupione.
    Elektryka to znowu niemieckie podzespoły a to kraj o takiej samej aurze co my.
    Problem jest elektryczny bo mamy kolej prądożerną (3kv DC) o innych parametrach niż ta Niemiecka (15kv?) i niepezystającą do nowoczesnych standardów (25kv AC).
    Można sobie poczytać o N.Tesli dlaczego AC było lepsze od DC w przesyle.
    A że mamy zieloną transformację a elektrownie węglowe to brakuje energii i najprostszym sposobem jej oszczędzania jest... :))
    Ale w lecie jest to samo co zimą, bo pociągi się spóźniają tak samo albo nie wyjeżdżają z braku mocy. Musicie poczytać o warunkach pogodowych i ich wpływie na przesył energii.
    Żeby kolej bezproblemowo jeździła trzeba zabrać energię gdzie indziej i będziecie bez prądu siedzieć, jak ostatnio w centrum miasta.

    Akurat przesył DC ma mniejsze straty, z powodu braku strat na indukcji. Coś nie tak z twoimi informacjami.
    W stanach najwyższe energie są przesyłane DC.
    Straty spowodowane przetwarzaniem AC na DC są i tak dużo mniejsze ni straty jakie wywołuje pole magnetyczne wokół linii.
    To co było za tesli prawdą dziś całkowicie straciło na aktualności.

  • Jimi, 2023-12-04 14:06 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Ale mówimy o infrastrukturze PKP a nie samym przesyle DC w energetyce z jednego punktu do drugiego.
    Fakt że przykład z Teslą był trochę na wyrost.
    Jest artykuł Zbigniewa Szafrańskiego "Stały czy przemienny" odnoszący się do PKP.

  • anonim, 2023-12-04 17:48 Cytuj Zgłoś nadużycie
    Jimi () napisał(a):

    Ale mówimy o infrastrukturze PKP a nie samym przesyle DC w energetyce z jednego punktu do drugiego.
    Fakt że przykład z Teslą był trochę na wyrost.
    Jest artykuł Zbigniewa Szafrańskiego "Stały czy przemienny" odnoszący się do PKP.

    Obecnie wszystkie silniki w nowych lokomotywach są na prąd stały.
    Tak samo jak silniki w samochodach.

  • Hehehe (whB1e), 2023-12-04 18:11 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Sugeruje iść z postępem czasu wymienić na szyny podgrzewane zima latem wylaczyc. Nie będzie opóźnień

  • Rrrrr., 2023-12-04 23:23 Cytuj Zgłoś nadużycie

    A lokomotywa na węgiel by jechała.. nie byłoby problemu.

  • patryjota (euuvx7), 2023-12-05 08:08 Cytuj Zgłoś nadużycie
    Rrrrr. () napisał(a):

    A lokomotywa na węgiel by jechała.. nie byłoby problemu.

    Zwłaszcza na węgiel z Kolumbii, który "dobra zmiana" zgromadziła pod dostatkiem. :)

  • anonim (hjcvM), 2023-12-05 15:12 Cytuj Zgłoś nadużycie

    A T V Bolesławiec reklamują ,że ciuchcia zapieprza 160

  • Hihuhaha (whB8t), 2023-12-05 20:05 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Chyba dobry maszynista po procentach go prowadzi...

Reklama