15 lat Kolei Dolnośląskich. W grudniu była rocznica pierwszego przejazdu

Dyskusja dla wiadomości: 15 lat Kolei Dolnośląskich. W grudniu była rocznica pierwszego przejazdu.


  • anonim (vkDaw), 2023-12-26 08:56 Cytuj Zgłoś nadużycie

    2016 r

    O sprawie rozpisują się regionalne
    media.
    Do tej pory władzę w województwie sprawowała koalicja
    Platformy Obywatelskiej ,
    Bezpartyjnych Samorządowców
    i radnych związanych z prezydentem Wrocławia Rafałem Dutkiewiczem .
    Czy
    po rozwiązaniu
    lokalnych struktur PO Cezary Przybylski powróci do Bolesławca?

    Grzegorz Schetyna czyli szef PO,
    któremu nie po drodze
    z Cezarym Przybylskim,
    jak się nieoficjalnie
    mówi,
    zażądał zmian w zarządzie
    województwa.
    W kontrze Przybylski zapowiedział opuszczenie szeregów PO i stworzenie wraz z obecnym koalicjantem zupełnie nowego tworu politycznego.

    Jaką sieć połączeń „ „zbudował „
    pan Cezary Przybylski będąc przystawką PiS -u ?
    Ile wydaje pan Cezary Przybylski publicznych pieniędzy
    na swoją , rozpoczętą kampanię
    wyborczą ,
    przystawka PiS -u ?

  • ZK Polska, 2023-12-26 09:20 Cytuj Zgłoś nadużycie

    KD mi się podoba ale trzeba sobie powiedzieć prawdę że ich sukces zależy też od zaorania PKSów i przekierowania środków na kolej.
    Co z tego że dużo wożą, ale jakby PKS dowiózł ludzi do Legnicy, Jeleniej, Zielonej i Zgorzelca to nie musieliby jeździć tak często i gęsto jak się chwalą.
    Jaki interes ma pasażer że pojedzie do Zielonej Góry jak musi najpierw do Legnicy albo co ma z wygodą dojechanie do Świeradowa przez Węgliniec albo do Jeleniej przez Wrocław?
    Kolej to jest o wiele droższy sport niż transport kołowy bo koszty KD to jest koszt cząstkowy, bo infrastruktura kolejowa do KD nie należy tylko do kolejowej centrali i samorządów.
    Na razie mają sukcesy bo tabor jest nowy ale jak się zestarzeje i trzeba będzie wymieniać na nowy i naprawiać? Koszty transportu nowym autem zawsze są niższe niż takim bez gwarancji i wyeksploatowanym.

  • anonim (vkcVk), 2023-12-26 11:28 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Likwidacja PKSow nie ma nic do kolei . Doszło do niej po rozpadzie na mniejsze spółki i społeczki w czasie gdy kolej również była niszczona i rozwalania odgórnie przez rząd . I żadne pieniądze nie nie były przekazywane na kolej bo pieniędzy nie było ani na jedno ani na drugie. Zyskali na tym prywatni przedsiębiorcy którzy często nieuczciwie zabierali klientów PKS z przystanku przyjeżdżając celowo minutę przed pks . Kiedy zarząd województwa zaczol z tym walczyć wprowadzając rozkłady tak by PKS i prywaciarze nie wchodzili sobie w drogę ci drudzy nic sobie z tego nie robili i nie stosowali się do tego rozkładu . Przewozy były często marnej jakości busami przerobionymi z domontowanymi krzesłami i w złym stanie technicznym. Ludzie nie mieli często wyboru i jeśli nie własnym autem to byli skazani na jazdę tym czymś . Tyle o autobusach wracając do kolei . KD jak i inne spółki samorządowe powstały ponieważ państwo rozwalając kolej i rozbierając ja na spółki w których każda miała zarząd prezesa wiceprezesa i wiele innych stołków dla kolegów zrzuciło organizacje transportu regionalnego na województwa często nie dając im na to żadnych środków . PKP przewozy regionalne zostało zadłużone i wywalone ze struktur grupy PKP . Nie było w stanie mając ogromne długi na świadczenie usług na europejskim poziomie i choć było dużo różnych prób ich usługi i mentalność starego betonu PKP nie pozwalały w dużej mierze na rozwój. Problem był również w taborze i to ogromny stare wolne jednostki z lat 70 i 60 nie spełniały oczekiwań. Więc wiele województw postanowiło rozpocząć od początku i mając duże trudnośći uruchamiało własną nowoczesna kolej samorządowa ucząc się tworzenia taktów w rozkładzie i kupując nowoczesny tabor i park techniczny. KD są tego przykładem . Gdyby nie niszczenie PKP przez lewicowe rządy od 90 lat być moze nigdy nie powstało by KD . Warto zaznaczyć że nawet kiedy kolej dostała w ostatnich latach pieniądze to do wielu miejsc nie chciała wrócić . Mowa tu o kolei państwowej i o bocznych liniach . Dla tego dziś linie do Karpacza czy Świeradowa są w zarządzie województwa dolnośląskiego a nie w zarządzie PKP które na te linie wrócić nie chciało. To samo w przypadku Szklarska Poręba - Jakuszyce czy lini do Trzebnicy i Chocianowa .

  • anonim (vkcVk), 2023-12-26 11:31 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Dodatkowo dobrym przykładem jest linia z Legnicy do Głogowa przez Lubin gdzie busy jeździły i PKS i to często a gdy kolej wróciła większość ludzi i tak przesiadła sie na pociąg . To samo w przypadku Wrocławia.

  • wsa (whB5P), 2023-12-26 11:52 Cytuj Zgłoś nadużycie

    wiecznie spó,źnione, drogie bilety i zapchane pociągi

  • anonim (hjJMR), 2023-12-26 12:44 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Często jeżdżę do Wrocławia i jest super, szybko i wygodnie. Brawo dla PKP, trzymać tak dalej.

  • anonim (vkcVk), 2023-12-26 14:37 Cytuj Zgłoś nadużycie
    anonim (hjJMR) napisał(a):

    Często jeżdżę do Wrocławia i jest super, szybko i wygodnie. Brawo dla PKP, trzymać tak dalej.

    W artykule jest mowa o kolejach dolnośląskich nie o PKP.

  • ZK Polska, 2023-12-26 16:47 Cytuj Zgłoś nadużycie
    anonim (vkcVk) napisał(a):

    Likwidacja PKSow nie ma nic do kolei . Doszło do niej po rozpadzie na mniejsze spółki i społeczki w czasie gdy kolej również była niszczona i rozwalania odgórnie przez rząd . I żadne pieniądze nie nie były przekazywane na kolej bo pieniędzy nie było ani na jedno ani na drugie. Zyskali na tym prywatni przedsiębiorcy którzy często nieuczciwie zabierali klientów PKS z przystanku przyjeżdżając celowo minutę przed pks . Kiedy zarząd województwa zaczol z tym walczyć wprowadzając rozkłady tak by PKS i prywaciarze nie wchodzili sobie w drogę ci drudzy nic sobie z tego nie robili i nie stosowali się do tego rozkładu . Przewozy były często marnej jakości busami przerobionymi z domontowanymi krzesłami i w złym stanie technicznym. Ludzie nie mieli często wyboru i jeśli nie własnym autem to byli skazani na jazdę tym czymś . Tyle o autobusach wracając do kolei . KD jak i inne spółki samorządowe powstały ponieważ państwo rozwalając kolej i rozbierając ja na spółki w których każda miała zarząd prezesa wiceprezesa i wiele innych stołków dla kolegów zrzuciło organizacje transportu regionalnego na województwa często nie dając im na to żadnych środków . PKP przewozy regionalne zostało zadłużone i wywalone ze struktur grupy PKP . Nie było w stanie mając ogromne długi na świadczenie usług na europejskim poziomie i choć było dużo różnych prób ich usługi i mentalność starego betonu PKP nie pozwalały w dużej mierze na rozwój. Problem był również w taborze i to ogromny stare wolne jednostki z lat 70 i 60 nie spełniały oczekiwań. Więc wiele województw postanowiło rozpocząć od początku i mając duże trudnośći uruchamiało własną nowoczesna kolej samorządowa ucząc się tworzenia taktów w rozkładzie i kupując nowoczesny tabor i park techniczny. KD są tego przykładem . Gdyby nie niszczenie PKP przez lewicowe rządy od 90 lat być moze nigdy nie powstało by KD . Warto zaznaczyć że nawet kiedy kolej dostała w ostatnich latach pieniądze to do wielu miejsc nie chciała wrócić . Mowa tu o kolei państwowej i o bocznych liniach . Dla tego dziś linie do Karpacza czy Świeradowa są w zarządzie województwa dolnośląskiego a nie w zarządzie PKP które na te linie wrócić nie chciało. To samo w przypadku Szklarska Poręba - Jakuszyce czy lini do Trzebnicy i Chocianowa .

    KD utrzymuje się na rynku tylko dlatego że startuje od nowa i ma zarząd regionalny.
    Po prostu województwo pozbyło się problemów ze starym taborem i wrzuciło go do wora Przewozów Regionalnych. Międzymiastowe pozawojewódzkie połączenia to znowu IC albo TLK.
    Łatwo jest się chwalić czymś co pozbyło się problemów i dostało linię kredytową i dotacje. To nie jest przypadek że mają 15 lat bo pokrywa się to mniej więcej z przystąpieniem do UE.
    PKSów nie rozwaliła lewica tylko po prostu nie było forsy i linii kredytowej, bo nie byliśmy jeszcze UE. Gdy kolej była dziadowska to PKS miał obłożenie. Autobusowi kierunek nadaje kierownica a pociągowi szyny. Komunikacja autobusowa jest tańsza niż komunikacja kolejowa a że ton nadawał nam Wrocław, a Wrocław jest w centrum kolejowym, to nie było piłowania na PKS w Bolesławcu.
    Wszystko zależy od punktu siedzenia - leżymy przy trasie międzynarodowej więc możemy być z KD zadowoleni, gorzej ma Lwówek czy inny Nowogrodziec.
    Na razie z KD jest dobrze bo ma w miarę nowy tabor ale kiedyś będzie wyglądało jak teraz Przewozy Regionalne bo cudów nie ma i wszystko się psuje z czasem.
    KD to nie jest kolej w starym rozumieniu tylko korporacja co ma pojazdy szynowe i zostało dopuszczone do infrastruktury kolejowej. To jest właśnie taki odpowiednik busiarzy w kontrze do PKSu - nie mają bagażu ze szrotem, związkami zawodowymi, emerytami kolejowymi, infrastrukturą tylko mają nowego szynobusa na kredyt i płacą opłatę za korzystanie z dworców i infrastruktury. Tak samo jest z przychodniami lekarskimi, są lekarzami ale nie mają bagażu z SORem i karetkami.
    Także KD będzie można ocenić dopiero za jakieś 20 lat bo dopiero się rozkręciło.
    I nie ma się czym chwalić że jakiś pociąg jedzie do Świnoujścia bo od tego jest IC, tak samo jak PKS nie ma się chwalić wożeniem nad morze, bo ma cię dowieźć do najbliższej przesiadki w mieście wojewódzkim.
    Dlatego trzeba teraz zabiegać aby PKS albo KD Autobusowe woziło do największych miast w okolicach a tam już się przesiądziemy aby dojechać w góry czy nad morze.

  • anonim (A8svUV), 2023-12-26 19:14 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Pan Przybylski za publiczne pieniądze prowadzi swoją osobistą kampanię wyborczą .

  • anonim (vkcVk), 2023-12-27 07:19 Cytuj Zgłoś nadużycie
    ZK Polska () napisał(a):

    KD utrzymuje się na rynku tylko dlatego że startuje od nowa i ma zarząd regionalny.
    Po prostu województwo pozbyło się problemów ze starym taborem i wrzuciło go do wora Przewozów Regionalnych. Międzymiastowe pozawojewódzkie połączenia to znowu IC albo TLK.
    Łatwo jest się chwalić czymś co pozbyło się problemów i dostało linię kredytową i dotacje. To nie jest przypadek że mają 15 lat bo pokrywa się to mniej więcej z przystąpieniem do UE.
    PKSów nie rozwaliła lewica tylko po prostu nie było forsy i linii kredytowej, bo nie byliśmy jeszcze UE. Gdy kolej była dziadowska to PKS miał obłożenie. Autobusowi kierunek nadaje kierownica a pociągowi szyny. Komunikacja autobusowa jest tańsza niż komunikacja kolejowa a że ton nadawał nam Wrocław, a Wrocław jest w centrum kolejowym, to nie było piłowania na PKS w Bolesławcu.
    Wszystko zależy od punktu siedzenia - leżymy przy trasie międzynarodowej więc możemy być z KD zadowoleni, gorzej ma Lwówek czy inny Nowogrodziec.
    Na razie z KD jest dobrze bo ma w miarę nowy tabor ale kiedyś będzie wyglądało jak teraz Przewozy Regionalne bo cudów nie ma i wszystko się psuje z czasem.
    KD to nie jest kolej w starym rozumieniu tylko korporacja co ma pojazdy szynowe i zostało dopuszczone do infrastruktury kolejowej. To jest właśnie taki odpowiednik busiarzy w kontrze do PKSu - nie mają bagażu ze szrotem, związkami zawodowymi, emerytami kolejowymi, infrastrukturą tylko mają nowego szynobusa na kredyt i płacą opłatę za korzystanie z dworców i infrastruktury. Tak samo jest z przychodniami lekarskimi, są lekarzami ale nie mają bagażu z SORem i karetkami.
    Także KD będzie można ocenić dopiero za jakieś 20 lat bo dopiero się rozkręciło.
    I nie ma się czym chwalić że jakiś pociąg jedzie do Świnoujścia bo od tego jest IC, tak samo jak PKS nie ma się chwalić wożeniem nad morze, bo ma cię dowieźć do najbliższej przesiadki w mieście wojewódzkim.
    Dlatego trzeba teraz zabiegać aby PKS albo KD Autobusowe woziło do największych miast w okolicach a tam już się przesiądziemy aby dojechać w góry czy nad morze.

    Niczego nie chwalę . Kolej rozwaliły rządy lat 90 i to jest długi i skomplikowany temat polecam lektury np. " Jak niszczono kolej w Polsce " gdzie jest opis sztucznego wygaszania popytu i innych zjawisk . IC czy TLK to tylko nazwa handlowa określająca kategorie danego połączenia nie ma znaczenia czy jest międzywojewódzkie może być również międzynarodowe. Są to połączenia dotowane przez ministerstwo. KD również uruchamia międzywojewódzkie połączenia np do lubuskiego lub do Wielkopolski podobnie polregio ( przewozy regionalne a dawniej PKP przewozy regionalne) np. regio Kamieńczyk ze Szklarskiej Poręby do poznania . Międzywojewódzkie połączenia uruchamiają koleje mazowieckie w tym pospieszne czy łódzka kolej aglomeracyjna. Co do pociągów kategorii IC lub TLK są to poprostu pociągi pospieszne . Te pierwsze zestawione z nowoczesnego taboru w standardzie uic Z2 te drugie z wagonów typu Y jak 111Alux czy 112A etc. Są jeszcze kategorie pociągów ekspresowych ale je spółka uruchamia jako komercyjne bez dotacji na własne ryzyko finansowe. Mowa tu o EIP uruchamiane na taborze ED250 i EIC uruchamiane w wyższym standardzie przynajmniej w teorii od kategorii IC na wagonach Z1 z usługą gastronomiczna poczęstunkiem w 1 kl itd. i zmniejsza ilością postojów . Różni się również cena . Ale to są pociągi uruchamiane przez PKP Intercity a więc spółkę państwową. Pociągi kategorii EIC również mogą być międzynarodowe wówczas są w kategorii EC .

  • anonim (vkcVk), 2023-12-27 07:25 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Aha jeszcze jedno. Co do KD i jego taboru . To nie nie jest tak że te składy będą jeździć 30 lat i nic już nie będzie kupione . Tabor wymienia się co jakiś czas lub modernizuje . Te składy były kupowane z pieniędzy uni europejskiej do której łożymy nie małe podatki oraz z funduszy państwowych gdzie jest analogiczna sytuacja. Będą pieniądze będą kolejne nowe składy za kilka lat jak te za kilka lat nie będzie to nie. Wszystko zależy od zarządu województwa w pozyskaniu środków na inwestycje ale też w dużej mierze od rządu krajowego . Nie wiem skąd myśl że ten tabor będzie się starzec i nie będzie nowego i będzie jak w polregio . Pierwsze ETZ przyszły kilkanaście lat temu do KD a najnowsze w tym roku. Chyba że posiadasz informacje że już więcej nie będzie nic kupowane przez ileś tam lat jeśli to prawda to podaj przyczynę ale raczej myślę że to jakieś twoje zdanie .

  • anonim (vkcVk), 2023-12-27 07:32 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Proszę wybaczyć pisownię ale niestety mój telefon żyje własnym życiem . Pozdrawiam .

  • ZK Polska, 2023-12-27 08:42 Cytuj Zgłoś nadużycie
    anonim (vkcVk) napisał(a):

    Aha jeszcze jedno. Co do KD i jego taboru . To nie nie jest tak że te składy będą jeździć 30 lat i nic już nie będzie kupione . Tabor wymienia się co jakiś czas lub modernizuje . Te składy były kupowane z pieniędzy uni europejskiej do której łożymy nie małe podatki oraz z funduszy państwowych gdzie jest analogiczna sytuacja. Będą pieniądze będą kolejne nowe składy za kilka lat jak te za kilka lat nie będzie to nie. Wszystko zależy od zarządu województwa w pozyskaniu środków na inwestycje ale też w dużej mierze od rządu krajowego . Nie wiem skąd myśl że ten tabor będzie się starzec i nie będzie nowego i będzie jak w polregio . Pierwsze ETZ przyszły kilkanaście lat temu do KD a najnowsze w tym roku. Chyba że posiadasz informacje że już więcej nie będzie nic kupowane przez ileś tam lat jeśli to prawda to podaj przyczynę ale raczej myślę że to jakieś twoje zdanie .

    Kupowane będzie, owszem, no bo jaki problem podnieść podatki dla samorządów i jaki problem podnieść cenę biletów jak alternatywy nie ma? Auto też nie będzie tanie. A prąd będzie tanieć?
    To się zawali wszystko pod względem ekonomii lokalnej, tzn. KD przekształci się w coś innego jak to mają w PL w zwyczaju, czyli straty uspołecznią a zyski sprywatyzują :)
    KD rozwijała się w czasie prosperity ale jak zachowa się w czasie kryzysu? W czasach kryzysu to się tak nie kupuje jak w czasie czystego konta kredytowego.
    Teraz wystarczy że UE zmusi PL do wpuszczenia obcych przewoźników na tory i połączenia automatycznie spadną, jak i dochody.
    Aby było zdrowo dla klienta musi być inny przewoźnik bo brak konkurencji nie jest dobry na dłuższą metę. KD jeździ nad morze? To poczekaj jak Koleje Pomorskie będą jeździły w góry. Koleje czeskie nad Bałtyk zaczęły jeździć i nie jest to w smak IC, tak samo dla KD nie będzie w smak jak naszą międzynarodową trasą niemieckie będą kursowały. A to chyba jest przygotowywane bo coś te IC się nie garnie w nasze strony i jeździ raz tylko jak słońce zajdzie albo nie wzejdzie :)

  • anonim (hjcvM), 2023-12-28 14:22 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Koleje popieprzają 160 a nie 130 na autostradzie

Reklama