Nowoczesny pociąg hybrydowy wjechał na dolnośląskie tory

Dyskusja dla wiadomości: Nowoczesny pociąg hybrydowy wjechał na dolnośląskie tory.


  • anonim (Arey9b), 2021-10-05 16:54 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Pociąg nie wydali spalin, ale elektrownie węglowe 3x tyle co wydostałoby się z pociągu. też mi ekologia... tylko pseudo pogoń za byciem "trendy"

  • anonim (ANyExG), 2021-10-05 17:27 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Prawie każda lokomotywa spalinowa jest tak naprawdę napędzana silnikiem elektrycznym.
    Tak że hameryki nie odkryli

  • prok.Piotrowicz (qf4pd), 2021-10-05 18:07 Cytuj Zgłoś nadużycie
    anonim (ANyExG) napisał(a):

    Prawie każda lokomotywa spalinowa jest tak naprawdę napędzana silnikiem elektrycznym.
    Tak że hameryki nie odkryli

    Tu nie o to chodzi ,taka lokomotywa będzie prowadziła po trasach zelektryfikowanych , i takich bez trakcji elektrycznej ,Jak samochód z gazem .

  • anonim (AE7qJN), 2021-10-05 18:57 Cytuj Zgłoś nadużycie

    jezdziłem autem na gaz ,
    czasem brakowało jednego i drugiego zasilania

  • Lubię jak żelazo się toczy. (ALlaWK), 2021-10-05 21:45 Cytuj Zgłoś nadużycie

    Na wstępie to nie możemy powiedzieć tu o lokomotywie.
    Te impulsy w tej wersji myślę będą składać się z 2 wagonów sterowniczych i jeden środkowy będzie zapewne wagonem silnikowym .
    Mówiąc napęd spalinowy czy elektryczny jest to swego rodzaju skrót myślowy. W każdym chyba pojeździe szynowym cięższym niż kilkanascie ton stosuje się przekładnie elektryczna czyli mamy silnik spalinowy sprzężony z prądnicą która zasila elektryczne silniki trakcyjne zamontowane " przy kołach " i tych silników trakcyjnych jest kilka w takim zespole trakcyjnym nie koniecznie muszą być przy każdym zespole kół . Więc tak naprawdę zawsze napędzanie kół jest realizowane przez silniki elektryczne a zmienia się tylko pochodzenie prądu którego one potrzebują raz jest on pobierany z sieci a jeżeli brakuje trakcji nad torowiskiem jest ona generowana z własnego agregatu prądotwórczego na pokładzie który zasilany jest silnikiem spalinowym. W tym pierwszym przypadku jest o tyle eko że w każdym nowym pociągu jest zamontowany hamulec elektrodynamiczny i część energii jest oddawana z powrotem do sieci która z kolei podczas jazdy przy użyciu trakcji spalinowej wytrącania jest przez specjalne rezystory i bezpowrotnie ulatuje w powietrze w postaci ciepełka.
    Sumując nie ma w pociągach silnika dwunapędowego co najwyżej możemy powiedzieć że pociąg jest dwunapedowy w zależności czy pobiera prąd sieci czy sam go wytwarza.
    Są takie pociągi typu push-pull gdzie występuje typowa lokomotywa i nią jest napędzany pociąg ale w celu zaoszczędzenia czasu na zmianę czoła pociągu na jego końcu jest zastosowany wagon sterowniczy z kabiną maszynisty i praca lokomotywy jest realizowana raz z lokomotywy a w drugą stronę z tego wagonu sterowniczego na drugim końcu. Lokomotywa oczywiście może być spalinowa albo elektryczna . Oczywiście w jednym i drugim przypadku jak wyżej koła na nich silniki trakcyjne i agregat albo z trakcji nad torami a może być też hybrydą . Może być też przystosowana do różnego napięcia sieci trakcyjnej albo kilku naraz na świecie stosuje się co najmniej kilka rodzajów tych napięć i w samej Europie są chyba 3 czy 4 ..silniki trakcyjne mogą być na prąd stały jak i przemienny . Te drugie są coraz częściej stosowane z wielu względów .
    Długo by pisać.