Kreatyna – co warto o niej wiedzieć?

Kreatyna – co warto o niej wiedzieć?
fot. sklep.kfd.pl Kreatyna to ten związek, to ten suplement diety, o którym współcześnie możemy bardzo wiele usłyszeć i to zasadniczo same superlatywy, same pozytywne elementy. Zanim przejdziemy do konkretnych korzyści, jakie możemy odnieść ze stosowania owej kreatyny, musimy wyjaśnić, czym ona jest?
istotne.pl ćwiczenia, sport, siłownia

Kreatyna to nic innego jak pewnego rodzaju związek, który de facto powstaje w stanie naturalnym w ludzkim organizmie, aczkolwiek jego ilość może być w odniesieniu do osób trenujących zbyt mała i tym samym suplementacja owej kreatyny jest jak najbardziej elementem bardzo istotnym. Kreatyna jest zbudowana z fragmentów białek i tym samym jest to powodem, dla którego możemy mówić o bardzo pozytywnie wpływającym na budowanie masy mięśniowej suplemencie diety. Głównym zadaniem kreatyny jest gromadzenie zapasów energii w ludzkich mięśniach i oczywiście jej uwalnianie w momencie, gdy zachodzi taka potrzeba. Im więcej kreatyny, tym większa porcja energii do spożytkowania.

Jak dawkować kreatynę?

Na temat dawkowania kreatyny można było w przeszłości usłyszeć bardzo wiele. Nie każdy sposób dawkowania owego suplementu diety jest jednakże tym właściwym. Tym samym musimy w sposób jednoznaczny zapytać o to, w jaki sposób należy przyjmować ów suplement diety? Przede wszystkim musimy w tym miejscu wskazać na taki sposób jak przyjmowanie 1 grama odżywki na każde 10 kg masy własnej. Nieco inaczej kreatyna powinna być dawkowana w dniach treningowych, a nieco inaczej w dniach, w których nie trenujemy. Tym samym w dniach treningowych powinniśmy sięgać po jedną porcję rankiem lub też bezpośrednio przed treningiem, a druga porcja powinna być zażyta bezpośrednio po treningu. W dni nie treningowe przyjmujemy również dwie porcje, z tym że obie porcje należy przyjąć rankiem, na czczo. Bardzo istotne będzie także to, aby kreatynę przyjmować wraz z porcją węglowodanów, tauryną, magnezem i białkiem, wraz ze zbilansowanym posiłkiem, gdyż to nam zagwarantuje lepszą jej wchłanialność.

Mężczyzna trzymający hantleMężczyzna trzymający hantlefot. sklep.kfd.pl

Co daje kreatyna?

Nie bez powodu kreatyna jest obecnie jednym z bardziej popularnych suplementów diety stosowanych przez sportowców, stosowanych przez osoby trenujące na siłowni. Dzięki kreatynie bowiem możemy zrealizować bardzo wiele różnych celów treningowych. W tym miejscu możemy wskazać między innymi na:

  • działanie anaboliczne powodujące realne zwiększenie masy mięśniowej
  • poprawa wytrzymałości mięśniowej
  • poprawa (zwiększenie) siły mięśni

Kreatyna tym samym jest tym suplementem diety, o którym z pewnością możemy mówić jako o bardzo skutecznych. Poza tym również będziemy mówili o suplemencie diety, który jest dla nas bardzo bezpieczny. Nie jest on suplementem diety uniwersalnym, ale w większości przypadków może nam ona dać bardzo wiele pozytywnego, może pozwolić nam uzyskać zamierzone, zaplanowane cele treningowe. Szukając zatem odpowiedniego dla nas suplementu diety, który mógłby nas wspomóc w naszej walce o lepszą kondycję, warto jest rozważyć sięgnięcie po kreatynę, po ten jakże popularny suplement diety dla sportowców.

tekst zlecony