Konsekwencje przetrenowania

Konsekwencje przetrenowania
fot. Marcin Zabawa Zespół opóźnionego bólu mięśniowego, czyli popularne zakwasy przez większość ludzi kojarzone są z gromadzeniem się w mięśniach kwasu mlekowego. Pomimo tego że ta substancja faktycznie jest produktem ubocznym metabolizmu i gromadzi się w mięśniach z powodu niedoboru tlenu, to nie ona jest przyczyną bólu po treningu.
istotne.pl sport

Zakwasy po ćwiczeniach spowodowane są przez mikrouszkodzenia mięśni, które nie zostały odpowiednio przygotowane do zbyt dużego wysiłku. To naturalne zjawisko, jeśli mieliśmy przerwę w treningach lub też zaczęliśmy ćwiczyć intensywniej konkretne partie mięśni. I choć ta nieprzyjemna konsekwencja opisywana na http://ruszajpozdrowie.pl/sposoby-na-zakwasy-jak-wyglada-idealna-regeneracja-miesni/ zdarza się dość często, to jest konieczna dla prawidłowej regeneracji i wzmocnienia mięśni.

Czy da się unikać zakwasów?

Najprościej jest odpowiednio zaplanować trening, by nie przesadzić z wysiłkiem i obciążeniem mięśni. Po drugie, nigdy nie wolno zapomnieć o wykonaniu rozgrzewki. To podczas niej podnosimy temperaturę ciała, dzięki czemu mięśnie stają się bardziej elastyczne i mniej podatne na uszkodzenia, które są przyczyną bólu. Już kilka minut pomoże przygotować ciało na wysiłek. Poza tym warto stopniować wysiłek fizyczny i nie zaczynać trenowania od bardzo dużych obciążeń. Szczególnie początkujący powinni zadbać o dopasowanie trudności ćwiczeń do dość długiego braku aktywności. Wstępne treningi możemy stopniowo rozbudowywać tak, by zakwasy po prostu się nie pojawiły.

Jak zlikwidować zakwasy?

Często pomimo ostrożności nie da się uniknąć objawów przetrenowania. Szczególnie wtedy, gdy liczymy na jakieś efekty i chcemy je osiągnąć dość szybko. Na http://ruszajpozdrowie.pl/ znajdziemy sprawdzone sposoby na zakwasy. Jednym z popularnych środków łagodzącym ból mięśni jest sok z wiśni, który należy pić przed intensywnym treningiem lub od razu po zakończeniu ćwiczeń. To doskonałe źródło flawonoidów i antocyjanów, czyli związków, które działają przeciwzapalnie i przeciwutleniająco. Domowe sposoby na zakwasy uzupełnia sauna, która dzięki gorącej temperaturze rozluźnia mięśnie i redukuje ból. Poza tym przebywanie w saunie poprawia krążenie i doskonale dotlenia organizm. Specjaliści zalecają jednak, by nie korzystać z tej przyjemności od razu po treningu, ponieważ ciało musi „ochłonąć” po wysiłku nawet kilkanaście godzin.

Innym pomysłem na regenerację jest kolejny wysiłek. Doskonale do tego celu nadaje się pływanie na basenie. Już kilka długości pomaga pozbyć się zakwasów i bólu. Woda działa zbawiennie na ciało, rozluźnia mięśnie i pomaga się zrelaksować.

tekst zlecony