W ostatni weekend (15-17 sierpnia), na zaproszenie Miasta Świnoujście, Jelenia Góra i Szklarska Poręba, reprezentujące markę Karkonosze, uczestniczyły w święcie ludzi morza i żeglarzy, prezentując swoja ofertę turystyczną.
Mimo zmiennej i wietrznej pogody impreza przyciągnęła licznie zwiedzających – wczasowiczów i mieszkańców Świnoujścia, a Nabrzeże Władysława IV stało się na trzy dni miejscem, które wręcz należało odwiedzić. Wchodząc na teren imprezy, nie sposób było ominąć jedno z największych stoisk, czyli stoisko Jeleniej Góry i Karkonoszy.
Promocja gór nad morzem była wielką niespodzianką i zaskoczeniem, a liczne konkursy i gry powodowały, że liczba odwiedzających przed czerwonymi namiotami nawet na chwilę nie malała. Zainteresowaniem cieszyły się promujące Uzdrowisko Cieplice zabiegi płukania oka wodą termalną oraz miniwarsztaty plastyczne, prowadzone i przygotowane przez pracownika Muzeum Karkonoskiego.
Najbardziej poszukiwane były informacje o możliwościach noclegu, trasach rowerowych i narciarskich oraz atrakcjach turystycznych. Zauważalne było również zainteresowanie ofertą dedykowaną mieszkańcom Świnoujścia, przygotowaną dla nich w ramach wspólnego projektu Gościnne Miasta.
Zgodnie ze złożoną obietnicą, specjalne pakiety czekały na wszystkich jeleniogórzan, którzy spędzając czas nad morzem, zawitali – choć na chwilę – do portu.
(UM Jelenia Góra/ii)