Pociągi do i ze Zgorzelca pojadą szybciej. Za ponad rok

Tory
fot. freeimages.com (John Nyberg) W 2019 r. cała trasa E 30, od Zgorzelca do Przemyśla, będzie zelektryfikowana. To oznacza – szczególnie na Dolnym Śląsku – skrócenie czasu przejazdu oraz lepsze warunki dla przewozów pasażerskich i towarowych.
istotne.pl 183 kolej, pkp, pociąg

Reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na elektryfikację linii z Węglińca do Zgorzelca (27 km). Wartość zadania, które będzie realizowane w formule „projektuj i buduj” i które ma się zakończyć na początku 2019 r., to 33,1 mln zł netto.

– Inwestycja PLK stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych. Usprawni ruch towarowy w województwie i w południowo-zachodniej części Polski. Projekt realnie wpłynie na lepsze warunki rozwoju mieszkańców i gospodarki – mówi Paweł Hreniak, wojewoda dolnośląski

Zadanie pozwoli na skrócenie czasu przejazdu m.in. dzięki wyeliminowaniu w Węglińcu zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. – Po inwestycji na odcinku Węgliniec – Zgorzelec międzynarodowa trasa E 30, od wschodniej do zachodniej granicy Polski, będzie w pełni zelektryfikowana. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do 2023 r. zelektryfikują m.in. trasy Ocice – Rzeszów, Lublin – Stalowa Wola, Ełk – Korsze, Szczecin – granica państwa. Dzięki temu poprawi się komunikacja kolejowa w regionach i pomiędzy województwami – dodaje Arnold Bresch z Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Więcej informacji na stronie PKP PLK.

Reklama