Przejazdy kolejowe nie do slalomów! 327 mandatów!

Przejazdy kolejowe nie do slalomów! 327 mandatów!
fot. GA Ignorowanie znaku stop, przejazd pod opadającymi zaporami oraz slalom miedzy rogatkami – to najczęstsze przyczyny wypadków na przejazdach.
istotne.pl policja, wypadek, kolej, pkp, mandat, przejazd, sok, pkp plk

Trwają działania w ramach kampanii „Bezpieczny Przejazd – Szlaban na Ryzyko!” Zaangażowana w nią jest Straż Ochrony Kolei oraz policja. Funkcjonariusze sprawdzają przekraczanie skrzyżowań torów z drogą przez kierowców i pieszych oraz przypominają o bezpieczeństwie.

– Przypominamy, że znak stop nakazuje bezwzględne zatrzymanie się przed przejazdem, nie wolno ignorować czerwonych świateł zapowiadających przejazd pociągów, a slalom miedzy rogatkami to najkrótsza droga do tragedii. Rozsądek i postępowanie według przepisów są gwarancją bezpiecznych podróży, nie tylko podczas wakacji – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Do kierowców trafiło ponad 20 tysięcy ulotek. Funkcjonariusze SOK i policji pouczyli za nieprawidłową jazdę 655 kierowców i pieszych. Przeprowadzono 157 kontroli trzeźwości, a 327 osób – szczególnie rażąco naruszających bezpieczeństwo – ukarano mandatami. PLK apelują do kierowców także w mediach społecznościowych, są filmy i konkursy. Ponadto o zasadach bezpieczeństwa przypominają warsztaty dla ośrodków szkoleń kierowców, a także prezentacje na monitorach dworcowych i w pociągach.

„Bezpieczny Przejazd…”, czyli Szlaban na Ryzyko!

Kampania społeczna „Bezpieczny przejazd – Szlaban na ryzyko!” prowadzona jest już dwanaście lat. O jej znaczeniu świadczą patronaty. Tegoroczna, trzynasta edycja odbywa się pod patronatem Ministra Infrastruktury i Budownictwa oraz Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wspierają ją przewoźnicy oraz organizacje pozarządowe. Celem kampanii jest ograniczanie negatywnych zachowań na przejazdach kolejowo-drogowych. Polska kampania „Bezpieczny Przejazd...” jest jedną z największych w Europie.

Kampania w liczbach (styczeń–czerwiec 2017):

  • 296 prelekcji edukacyjnych na temat bezpieczeństwa kolejowego
  • 128 akcji ulotkowych i prewencyjnych na przejazdach/przejściach (w tym 98 w ramach projektu „Bezpieczny piątek)
  • 45 imprez plenerowych
  • 41 000 odbiorców kampanii informacyjnej ze wskazówkami dla pieszych i kierowców na Facebooku
  • 3 warsztaty dla Ośrodków Szkoleń Kierowców z zasad bezpieczeństwa na terenach kolejowych
  • 5 symulacji zderzenia lokomotywy z samochodem
  • konkurs „Nakręć się na bezpieczeństwo” promujący bezpieczeństwo na terenie kolejowym
  • quiz wiedzy promujący bezpieczeństwo na terenie kolejowym w social mediach
  • kampania spotowa na ekranach LCD w placówkach pocztowych
  • kampania realizowana we współpracy z programem MaturaToBzdura.tv
  • 417 000 wyświetleń odcinka o bezpieczeństwie programu MaturaToBzdura.tv
  • 11 przewoźników kolejowych zaangażowanych w akcję ulotkową w pociągach
  • 86 000 ulotek rozdystrybuowanych wśród pasażerów pociągów
  • 27 000 poradników ze wskazówkami dystrybuowanych wśród pieszych i kierowców
  • 504 000 wyświetleń filmu o niewłaściwym zachowanie kierowcy na przejeździe.