Rzeźby z pleneru w II LO

Rzeźby z pleneru w II LO
fot. K. Gwizdała Kapitalny pomysł, by prace z magazynów BOK-MCC pokazać w niecodziennej galerii jaką są korytarze drugiego liceum ogólnokształcącego.
istotne.pl mirosław sakowski, mpcr, 2 lo

W II LO szkolne korytarze to niebanalne miejsce wystawiennicze. Te duże i jasne przestrzenie służą lokalnym artystom. Najnowsza wystawa w II LO to rzeźby z Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno-Rzeźbiarskiego. Dyrektor szkoły nawiązał współpracę z Ewą Lijewską-Małachowską i zaproponował, że prace przechowywane dotychczas w magazynach BOK-MCC, wyeksponuje w swojej szkole.

– Cieszę się z tej współpracy: ośrodka kultury, jednostki miejskiej i powiatowej, czyli mojej szkoły – mówi Mirosław Sakowski. – Potrafimy się sprawnie dogadać, by zrobić coś wyjątkowego. Pani dyrektor bez problemów wyraziła zgodę na tę wystawę i wypożyczenie rzeźb. W aranżacji prac pomogła Katarzyna Zarówny, pracująca w BOK-MCC specjalistka od wystawiennictwa i teraz rzeźby plenerowiczów ogląda 400 widzów, uczniów naszej szkoły.

Prace zaskakują i budzą różne skojarzenia, żyją swoim życiem na głośnych podczas przerw korytarzach. Uczniowie już przyzwyczaili się do tego, że w ich szkole na ścianach wiszą obrazy artystów, dobre zdjęcia, a na postumentach stoją świetne rzeźby, wszystko to zamiast tabelek edukacyjnych i innych gablotek. Mówią, że to fajne, ciekawe i że zwraca ich uwagę.

– Kiedy ustawiałam tę nietypową wystawę, kierowałam się bezpieczeństwem rzeźb, potem kolorystyką – mówi Katarzyna Zarówny. – To kapitalna inicjatywa, zamiast trzymać rzeźby w magazynach, mogą one „wyjść” do ludzi, w tym wypadku do uczniów liceum.

Na korytarzach w II LO można obejrzeć prace artystów z kilku lat pleneru.

  • Totem, Marii Eugenii Belden Rangel z Meksyku (szamot, biała angoba, kolorowe szkliwo). Rzeźba powstała podczas 49. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego w Bolesławcu 2013 roku
  • Spotkanie na granicy, Sophie Maslowskiej z Francji (szamot). Rzeźba powstała podczas 49. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego w Bolesławcu 2013 roku
  • Bez tytułu, Kingi Ogórek z Polski (szamot ręcznie formowany). Rzeźba powstała podczas 49. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego w Bolesławcu 2013 roku
  • WyspyJoan Poch z Hiszpanii (szamot). Rzeźba powstała podczas 50. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego w Bolesławcu 2014 roku
  • Zakochanego, Joto Giotto Dimitrowa z Macedonii (szamot). Rzeźba powstała podczas 47. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego w Bolesławcu 2011 roku
  • Mszę Wędrującego, Katarzyny Hałas z Polski (szamot, szkło fusing). Rzeźba powstała podczas 46. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego w Bolesławcu 2010 roku
  • Cząstki Bolesławca, Bretta Thomasa z USA, Floryda (szamot, angoba). Rzeźba powstała podczas 44. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego w Bolesławcu 2008 roku
  • Bez tytułu, Teresy Klaman z Polski (szamot). Rzeźba powstała podczas 44. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego w Bolesławcu 2008 roku
  • Bez tytułu, Atrioma Goresławca z Kazachstanu (szamot). Rzeźba powstała podczas 41. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego w Bolesławcu 2005 roku

 

Rzeźby z pleneru w II LORzeźby z pleneru w II LOfot. Krzysztof Gwizdała
Rzeźby z pleneru w II LORzeźby z pleneru w II LOfot. Krzysztof Gwizdała
Rzeźby z pleneru w II LORzeźby z pleneru w II LOfot. Krzysztof Gwizdała
Rzeźby z pleneru w II LORzeźby z pleneru w II LOfot. Krzysztof Gwizdała
Rzeźby z pleneru w II LORzeźby z pleneru w II LOfot. Krzysztof Gwizdała
Rzeźby z pleneru w II LORzeźby z pleneru w II LOfot. Krzysztof Gwizdała
Rzeźby z pleneru w II LORzeźby z pleneru w II LOfot. Krzysztof Gwizdała