Gazeta Istotne Informacje powstała cztery lata temu, w sierpniu 2009 roku. Do założenia tytułu zachęcał Karol Stasik, były wiceprezydent miasta, obecnie przewodniczący Rady Powiatu. – Karolowi Stasikowi zależało na tym, by powstała niezależna gazeta, która będzie w obiektywny sposób opisywać to, co dzieje się w Bolesławcu – mówi Krzysztof Gwizdała, właściciel dwutygodnika. – Razem z zespołem redakcyjnym mieliśmy już doświadczenie w robieniu porządnego portalu. Dotarcie z informacjami i reklamami do kolejnej grupy czytelników okazało się biznesowym strzałem w dziesiątkę. Gazeta jest ciekawa, rzetelna i dobrze na siebie zarabia – dodaje Gwizdała.
Istotne Informacje w ciągu czterech lat stały się liderem wśród lokalnych gazet. Przedsiębiorcy najczęściej wybierają właśnie ten tytuł jako miejsce na reklamę swoich usług czy produktów. Porównując wydania od maja do lipca tego roku, Istotne Informacje sprzedały ponad 60 stron reklamowych, Bobrzanin 41, Express Bolesławiecki 35, a Bolec.Info 20.
Z gazetą Istotne Informacje wiążą się firmy i instytucje, które odnoszą sukces. – Ich reklamy w gazecie są skuteczne, bo dwutygodnik ma dobrą markę. O jakość gazety dbają Gerard Augustyn, Grażyna Hanaf i Marcin Zabawa. To dzięki ich pracy powstaje tak atrakcyjna dla przedsiębiorców gazeta.
Główną część przychodów, prawie 85%, stanowią wpływy z reklam prywatnych firm. Pozostałe 15% to zlecenia z jednostek samorządowych.
Dwutygodnik jest dostępny we wszystkich gminach powiatu bolesławieckiego. Wersję elektroniczną można obejrzeć na naszej stronie internetowej.
(informacja: ii)