Od kwietnia 2013 r. na trasach naszego województwa pojawi się 5 nowych składów Kolei Dolnośląskich. Elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) kursować będą na odcinku Wrocław-Węgliniec (przez Legnicę, Bolesławiec). Osiągające prędkość do 160 km/h EZT będą najszybszymi pociągami regionalnymi na Dolnym Śląsku. Poniżej prezentujemy filmik przygotowany przez NEWAG/Outstanding Studios:
Czas jazdy z Wrocławia do Węglińca skróci się o 25 minut. Z Wrocławia do Legnicy pojedziemy 11 minut krócej, a z Wrocławia do Bolesławca – 20 minut krócej. Średnia prędkość nowych EZT (uwzględniająca czas na hamowanie, postój i rozruch na stacjach) wyniesie ok. 90 km/h.
Podróż stanie się szybsza, ale i przyjemniejsza: pasażerowie będą mogli się cieszyć klimatyzacją. Wnętrze pociągu zostanie wyciszone i wyposażone w wygodne, ergonomiczne fotele. Na pokładzie działać będzie również bezprzewodowy Internet. Podróżni nie będą musieli obawiać się o bezpieczeństwo, ponieważ skład będzie monitorowany. Wszystkie wagony zostały dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
W nowej jednostce znajdzie się 212 miejsc siedzących, czyli o ok. 25 więcej niż w obecnie kursujących tradycyjnych składach elektrycznych. Kolejna nowość to system liczenia pasażerów, który pozwoli na uzyskanie dokładniejszych danych o frekwencji w poszczególnych kursach, co ułatwi planowanie rozkładu jazdy.
Koszt zakupu nowych pociągów to ponad 100 milionów złotych, a 82 proc. tej kwoty pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Resztę dołożyły Koleje Dolnośląskie.
(informacja: UMWD/www.rafal-jurkowlaniec.pl/ii)