Rodzicu, wybierz dobre miejskie przedszkole

Rodzicu, wybierz dobre miejskie przedszkole
fot. Grażyna Hanaf Od 3 do 14 marca 2014 roku trwa elektroniczny nabór do Miejskich Przedszkoli Publicznych w Bolesławcu na rok szkolny 2014/15. Prezentujemy opis miejskich placówek.
istotne.pl przedszkole, nabór, promocja

Wybór miejskiego przedszkola publicznego gwarantuje dziecku: wszechstronny rozwój, specjalistyczną opiekę i wychowanie prowadzone przez wysoko wykwalifikowaną kadrę, fantastyczne warunki lokalowe, bezpieczne i nowoczesne place zabaw.

Miejskie Przedszkola Publiczne realizują ogólnopolskie programy edukacji przedszkolnej, liczne programy autorskie i projekty unijne. Rodzice są naszymi partnerami w wychowaniu i rozwoju „małego człowieka”.

Miejskie Przedszkola Publiczne są po remontach i termomodernizacji. Place zabaw są bogato wyposażone. Nie brakuje zabawek i materiałów dydaktycznych. Sale są jasne, kolorowe, nowe. Każde z przedszkoli ma swój własny, wyjątkowy charakter.

Należy podkreślić wspólny dla przedszkoli atut: profesjonalną kadrę. Nauczycielki mają wysokie kwalifikacje, najczęściej tytuł magistra lub licencjat. Doszkalają się i biorą udział w wielu warsztatach doskonalących ich pracę. Nauczycielki są chwalone zarówno przez pracodawców, jak i przez rodziców. Stosują nowoczesne metody i formy pracy z dzieckiem. Dyrektorzy podkreślają też dobrą współpracę z rodzicami. Organizowane są specjalne imprezy integracyjne, zabawy, festyny, a nawet spektakle teatralne, by rodzic mógł uczestniczyć w życiu przedszkola.

Wszystkie przedszkola publiczne w Bolesławcu realizują autorskie programy i projekty unijne („Agresji mówimy nie”, „Jestem Europejczykiem”, „Zdrowy przedszkolak”, „Jestem przyjacielem przyrody”, „Program logopedyczny”, „Program gimnastyki korekcyjnej” i „Program adaptacyjny”).

Programy te rozwijają w dzieciach optymizm i poczucie własnej wartości, zainteresowania i talenty oraz umiejętność mówienia o swoich uczuciach. Programy skonstruowane są tak, by dzięki odpowiednim pochwałom oraz sposobom wyjaśniania porażek i sukcesów dziecko miało zrównoważony obraz samego siebie, poczucie pewności i wiary we własne siły.

(informacja zlecona: MPP/ii)