Od kilku wieków bolesławiecka woda słynie ze znakomitej jakości. Zachwycali się nią książęta i królowie. W 1538 roku w kronice Bolesławca znajduje się wzmianka o cesarzu Fryderyku I, który zaczerpnął dłonią wody u źródła i stwierdził, że działa ona orzeźwiająco.
– Postanowiliśmy wypromować naszą wodę i nagrać spot reklamowy – mówi prezes PWiK. – Dziś mieszkańcy miasta i gminy Bolesławiec nie muszą kupować wody źródlanej w sklepie, wystarczy, że odkręcą kran. Nie trzeba jej nawet przegotowywać przed wypiciem, bo spełnia ona wszystkie standardy europejskie, a w procesie gotowania cenne dla organizmu składniki są wytrącane – przekonuje Józef Król.
Laboratorium PWiK w Bolesławcu prowadzi na bieżąco badania jakości wody dostarczanej odbiorcom w gminie miejskiej i wiejskiej. Badania są wykonywane przez kompetentny personel, a system jakości jest zatwierdzony przez Państwową Inspekcję Sanitarną. Wartości parametrów mikrobiologicznych i fizykochemicznych wody z ujęć miasta i gminy Bolesławiec można znaleźć na stronie internetowej PWiK.
Reklama bolesławieckiej wody z kranu została wyprodukowana przez Istotne Informacje i będzie emitowana w telewizji lokalnej Azart Sat.
W jej realizacji wzięli udział pracownicy Spółki PWiK: Magdalena Grundman, Jarosław Sudół, Karolina Paliga-Puzio, Agnieszka Bielińska oraz główna bohaterka filmu Anna Udzielak.
Film wspomogli swoimi osobami studenci Uniwersytetu Trzeciego Wieku: Jadwiga Szymanowska i Daniel Popieliński. Za kontakt z nimi i otwartość na realizację projektu podziękowania należą się też szefowej UTW Wiesławie Olczyk.
W spocie wystąpiła też Karolina Różyło wraz z córeczką Alicją.
Wszyscy aktorzy podeszli bardzo poważnie do swoich zadań i wykazali się talentem i dużą cierpliwością w trakcie kręcenia filmu.
Dziękujemy również prezesowi Robertowi Tomczykowi za udostępnienie siłowni w Parku Wodnym Orka i dużą pomoc jego pracowników okazaną nam podczas kręcenia klipu.
(informacja zlecona: ii)